Tips på Spinnerbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på Spinnerbaits?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på Spinnerbaits?

Tjena!

Har aldrig provat att fiska gädda med spinnerbaits men har nu blivit sugen på att prova, nu till min fråga.
    Det finns ju en väldigt många olika, vilken typ föredrar ni och skulle föreslå att jag köper? Nämn gärna modellen & färgen på era favoriter.

Tack på förhand
    Senast ändrad av HEATftw; 2011-09-21, 14:03.

Ursprungligen postat av HEATftw Visa inlägg
    Tjena!

Har aldrig provat att fiska med spinnerbaits men har nu blivit sugen på att prova, nu till min fråga.
    Det finns ju en väldigt många olika, vilken typ föredrar ni och skulle föreslå att jag köper? Nämn gärna modellen & färgen på era favoriter.

Tack på förhand
    Hej J V;

Kan BOOYAH Spinnerbaits http://www.trumman.com/booyah/booyah.htm vara något för dig att prova ?

Old Firehand

Kommentera

Jag tycker Musky mayhems cyco spinnerbait ser riktigt hett ut! dock lite för dyrt för min smak, köpte deras inline-spinnare double showgirl idag och dom ser riktigt bra ut dom med blidde en blue-nickel.

Jag gillar nog tandem spinnerbaits mer än inline-spinnare men smaken är som baken

Dom ska vara så feta som möjligt dock inte hur stor som helst, men gärna runt 40-100g

Tycker spinnarna som OF pratar om är för små samt att vajern är bockad och inte dragen i en ring där du fäster tafsen.
      Ofta så vill tafsen glida upp på ena eller andra armen såvida du inte knyter en FC tafs direkt i vajern.
      Senast ändrad av Guest; 2011-09-21, 14:22.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej J V;

Kan BOOYAH Spinnerbaits http://www.trumman.com/booyah/booyah.htm vara något för dig att prova ?

Old Firehand
        www.trumman.com
        Hej Old Firehand!

Tack för tipset, ska definitivt kolla in de där lite noggrannare, jag var faktiskt precis inne på din(eran) sida och satt och fundera på Bomber 16A/J. Har du någon bra "höstfärg" att rekommendera?

Tack igen

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Jag tycker Musky mayhems cyco spinnerbait ser riktigt hett ut! dock lite för dyrt för min smak, köpte deras inline-spinnare double showgirl idag och dom ser riktigt bra ut dom med blidde en blue-nickel.

Jag gillar nog tandem spinnerbaits mer än inline-spinnare men smaken är som baken

Dom ska vara så feta som möjligt dock inte hur stor som helst, men gärna runt 40-100g

Tycker spinnarna som OF pratar om är för små samt att vajern är bockad och inte dragen i en ring där du fäster tafsen.
          Ofta så vill tafsen glida upp på ena eller andra armen såvida du inte knyter en FC tafs direkt i vajern.
          Tack för tipsen, läste en del klagomål på skedarna på M/G Tandem, att färgen lätt försvinner osv. något du också märkt av?
          Vilken färg skulle du rekommendera på till exempel en M/G Tandem?
          Tack

Kommentera

Ja färgen lossnar lätt på många spinnerbaits spinnare med mera. och just M/G har fått kritik för att färgen lossnar väldigt lätt.

Färgen på ett spinner bait är ju inte direkt lika precist som för t.ex. ett jerkbait då en spinnare har skedar som roterar och skirtsen pulserar blir en gul,röd,grön färg en gul "klump när du spinner hem det. lika som ett blå,svart,silver blir en blå "klump" som flashar. men kör skrikig färg i grumligt samt mer blå,mörkt,vitt i klarare vatten

Annars så brukar det mesta funka bra snygga beten= fisk

Ett tips är dock att spinnare eller spinnernbaits är mindre effektivt nu mot hösten, då gäddorna blir lite segare med takt av att vattnet kyls ned.

Kommentera

Ruff Tackle Rad Dog Tandem är min favorit, den fastnar mer sällan i växtligheterna än övriga märken jag testat.
              Sen är dom riktigt rejäla och det går bra att taila den bakre kroken.
              Finns endast hos Attitudebaits vad jag vet.

Kommentera

Hej Old Firehand!

Tack för tipset, ska definitivt kolla in de där lite noggrannare, jag var faktiskt precis inne på din(eran) sida och satt och fundera på Bomber 16A/J. Har du någon bra "höstfärg" att rekommendera?

Tack igen
                Hej J V;

De färger på BOMBER 16A och BOMBER 16J http://www.trumman.com/bomber/bomber_16j.htm som lockar Gädda till hugg i alla Gäddförande vatten är XM7 (Fire Minnow) och XSIG (Silver Flash, Green Back).

Hos BOMBER 16A med sitt stora färgutbud http://www.trumman.com/bomber/bomber_16a.htm kan det rädda dig från fulnamnet att göra några kast med följande färger: BBO(OS), LEF1, LEF3, LEF10 och XSIO (Fegisen).

Låt oss hoppa tillbaka till tråden Tips på Spinnerbaits? (gädda)

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                Senast ändrad av Old Firehand; 2011-09-21, 19:21.

Kommentera

Hej Old Firehand!

Tack igen
                  bomber 16a i färgen LEF1 är det bete jag fått överlägset mest gädda på från tidig vår till sen höst i flera olika vatten. grymt bete.

Kommentera

Lundgrens Seducer och Sub Seducer, Svartzonker SpinTin, och Pearsons´s Grinder är de som jag haft mest framgång med. M/G har även den levererat bra men till skillnad mot de andra så är kvaliteten riktigt kass, för att inte säga bedrövlig samt att den ligger rätt taskigt i pris om man jämför med de andra nämnda.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B