Utrsutning för Popperfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrsutning för Popperfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utrsutning för Popperfiske.

Tja!

Okej nytt försök. NU har jag jerkat ett tag med dom tyngre betena. Och sen jag köpte mitt jerkspö har spinnspöet stått kvar i fodralet hemma under denna våren. Men nu känner jag att mitt rst prem heavy behöver något komplement, ett spö för dom mindre betena typ spinnerbaits poppers och mindre wobblers. Jag är sugen på ett spinnspö runt 6-7fot kanske lite längre men det ska vara för dom mindre betena.

Några bra förslag på ett bra spö med lämplig rulle. Min budget till detta är satt till 1500kr + lina.
    Senast ändrad av linu_z; 2004-06-27, 01:24.
    Deluxe lures thats my work.

Kör du RS LF jerk 40-110g eller vad det är?? är spöt skönt?? funderar på att köpa ett sånt
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Hej
      Til det lettere jerk og popperfisket bruker jeg detta:

Med en amb törno, jette digg kombo, til spinners, zara spooks, poppers woblers etc.
      Vet ikke hva törno koster i Sverige, men ser de selger den til halvpris i noen danske butikker, ellers så er jo ebay et flott sted og finner rullar.

Michael
      'dawg, mans best friend!

Kommentera

Originally posted by kenta_85
        Kör du RS LF jerk 40-110g eller vad det är?? är spöt skönt?? funderar på att köpa ett sånt
        Jupp. Jag är mycket nöjd med spöet. Fiskar med alltifrån sågad supershadrap till bulldawg med spöet. Fast det blir mest sliders bj och cobbs. Men jag var rädd för att man skulle tappa för mcyket kastlängd eftersom det är så styvt på dom mindre betena. Men det va knappt märkbart så ett kanon spö som täcker dom mellan och dom större betena. Men jag skulle vilja ha ett mindre spö till poppers osv. För beten med en vikt runt 20g
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

kenta_85: han skerv innan att han har ett rst lf premium (heavy mennar han nog)!
          den är lite styvare än LF jerk 2 (40-110g som du mennar)

Kommentera

sågad supershadrap ???
            Har du sågat bort skeden eller vad?

Kommentera

kenta: Jag kör med lf premium -110 och är helnöjd. Ska du jerka tyngre grejer kan det kanske vara bra att gå upp en storlek, men upp till 100 g är inga problem. Har iofs inget att jämföra med då jag inte testat andra spön, men jag har inte hört nån som inte varit nöjd med sitt lf.

Kommentera

Låter kanon då blir det förmodligen det spöt när sommarjobbs lönene kommer om T - 19 dar :/
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 777 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B