Jerk Bait grunduppsättning av vobblers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk Bait grunduppsättning av vobblers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inom jerk kretsarna talas det om slider, kan någon förklara begreppet slider?

Kommentera

slider=salmo slider ett polskt jerkbait. Fox runt är mycket bra men lacken äR inte så bra

Kommentera

tips och tips.... Jag tycker du ska köra ditt eget race och plocka utt vad DU tror på. Inte följa John, Köp Inte Buster Jerk de är mitt tips. Och The Pig är min favo. köp en vardera i bägge utförande..

Lycka Till! som sagt De som känns bra for dig är den rätta metoden, inte "tips"
        Fish hard Go PRO

Kommentera

Då måste säg säga imot

Du tycker alltså han ska köpa en svårfiskad wobbler i början?? Det låter ju mindre bra tycker ändå han ska sattsa på buster jerk i nån naturlig färg , nån mörkare färg och nån skrikig färg.

Har testat polarn jerk grejor och har väl fiskat sammanlagt kanske 20 min me de grejorna " har bara testat ett par kast nån gång i bland" och tro det eller ej så får jag faktisk lite härlig gång i buster jerk även om jag inte har den gången hela vägen in
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by kenta_85
            Då måste säg säga imot

Du tycker alltså han ska köpa en svårfiskad wobbler i början?? Det låter ju mindre bra tycker ändå han ska sattsa på buster jerk i nån naturlig färg , nån mörkare färg och nån skrikig färg.

Har testat polarn jerk grejor och har väl fiskat sammanlagt kanske 20 min me de grejorna " har bara testat ett par kast nån gång i bland" och tro det eller ej så får jag faktisk lite härlig gång i buster jerk även om jag inte har den gången hela vägen in
            Om du vill, så kan du få hänga på ner till flytbryggan och få en liten uppvisninga av olika typer av beten och få testa dom själv i praktiken.
            Sedan kan du välja vad som känns bäst för just dig i betesväg.
            Buster, Pig, olika Flipper, Hammer, Suick, handgjorda superbeten..You name it..Vi kan ta en ordentlig lektion.
            Så se till att ha god tid på dig. Det ska vara rätt från början.

Kommentera

Jag har överlevt flytbryggan, mitt tips är att komma efter lunch,
              annars ser dom så nervösa ut på Lundgrens.....
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Originally posted by Allmana_mini
                haha, 0.36???:S haha, jag har 0.25 å tycker det räcker mer än gott...
                Kom tillbaka när du snärtat av ditt första 300 kronors bete så får vi se om du inte ändrat dig.

//K
                BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
                  Kom tillbaka när du snärtat av ditt första 300 kronors bete så får vi se om du inte ändrat dig.

//K
                  Jeg kjørte 0.20et eller annet før, og jeg synes lina skar seg ned i underliggende lag, gikk opp til 0,36 og kaster lengre og bedre.
                  Snerter jeg av en 300kronors....hoppe jeg uti

Michael
                  'dawg, mans best friend!

Kommentera

Nu finns ju också 0.32 (powerpro) om man vill kompromissa.

Kommentera

Flytbryggan?? Ligger den i sthlm nån stanns??
                      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 790 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B