Jerk Bait grunduppsättning av vobblers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk Bait grunduppsättning av vobblers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk Bait grunduppsättning av vobblers

Hej

Tips på en grunduppsättning av jerk bait wobblers.
    Uppsättning som både täcker ytvatten, djupare och vattnet mellan.

Märken, modeller och dela gärna med er tips på färger.

Med vänliga hälsningar Andreas

Är rätt ny på jerk men Buster Jerk är ju en bra och lättfiskad mellanmodell. En flytande slider borde ju fungera som grundgående. Jag köpte en Aad Dam topper igår på lundgrens till det lite grundare fisket, har inte hunnit prova den än dock. Vill jag fiska djupare använder jag en stor svävande zalt, den gräver ner sig rätt bra.

Vad gäller färger gillar jag naturliga och svarta bäst.

Köp inte för mycket beten i början, börja med ett par stycken lättfiskade (tex buster) och se hur dom passar ditt fiske.

Kommentera

Ep har rätt...!! Börja att köpa en Bj å en flytande slider, Salmo slider å oerhört lätt att fiska, misslyckas du ficka med den så kan du byta karriär...=) Topper är oxå väldigt lättfiskat, men min har tyvärr inte presterat men det beror säkert på omständigheter...

Skitfiske påre nästa gån du ska testa..:P
      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Glöm inte Pig och Manta, ovärderliga dräpare.

Kommentera

Jag kommer nog också köpa jerk grejor nästa månad efter jag fått lönen från sommar jobbet

Funderar på ett RS LF jerk 40-110g vilket täcker gott och väl de beten jag tänker fiska med. Till det ska jag nog köpa JB rullen 5501 modell vänster vevad som sagt tror det håller länge och verkar funka bra "Polarn har sån" til ldet ska jag nog ha 0.36 PP samt köpa några titan tafsar i sthlm för dom håller hur länge som helst och blir inte krokiga..

Beten jag kommer att köpa är väl 4-5 olika busters samt nån slider och kanske nån pig jr Buster jerk blir den wobbler jag kommer att köra mest med i början för att lära mig Det kommer säkert ta en stund att lära sig då jag först måste vänja mig med vänstervevat Jag kör höger på fluga, höger på haspel men jag kan han inte köra höger på ismetespöna ??!! Så räknar med några pass innan första jerk gäddan hugger Beröknat pris ca 3500kr
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Skulle nog ta en av båda typerna: En Buster och en pig eller manta. En som har en "bredsida" som presenteras fisken från sidan, och en som har siluettbredd som fisken ser underifrån...

Kommentera

haha, 0.36???:S haha, jag har 0.25 å tycker det räcker mer än gott...
              Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Hra läst vad andra har och dom verkar köra 0.36 PP så jag hänger bara på mängden även om jag också tycker 0.25- 0.30 skulle va lagom men det ä'r graftiga grejor man kör med så varför göra linan till den svaga punkten
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Vilka färger är det som gäller på buster jerk och the pig?

Vad är skillnaden mellan the pig och pig jr? Flytande lr sjunkande, vad föredrar ni?

Kommentera

I en grunduppsättnig är nog piggen med på noterna, men om det handlar om en nybörjare som skall köpa upp sig på en startkit så rekomenderar jag inte Pig! Jag tycker den är relativt svårfiskad för nybörjare!

Glöm ej bort FAT Flipper som är kanon nu när det börjar bli lite varmare i vattnet. Jerka hem den snabbt och bestämt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 785 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B