( hjälp ) Haspelfråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

( hjälp ) Haspelfråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

frambroms är jämnare och tål mer, men brukar kosta därefter
    /Lazinko

Kommentera

Originally posted by Lazinko
      frambroms är jämnare och tål mer, men brukar kosta därefter
      Oki, tackar för tipset !

Kommentera

Köp dig en prenumeration av fiske-feber om du vill komma billigt undan. 4 nummer + en Okuma Interceptor (600:-) för 349:- är väl inte fel? Okuma har ju 5 års garanti på sina rullar så den ska nog hålla länge.
        Bifogade filer
        Vill ha båt!

Kommentera

esox_lucius : det låter faktist bra... en okuma interceptor är väl en hyffsad rulle till ett hyffsat pris.. alltså borde det vara något sånt du letar efter knasen-72?
          www.specimenhunters.se
          "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Originally posted by SpecimenHunter_Rasmus
            esox_lucius : det låter faktist bra... en okuma interceptor är väl en hyffsad rulle till ett hyffsat pris.. alltså borde det vara något sånt du letar efter knasen-72?
            tackar för era tips!

Jo, det var ett bra erbjudande o i den prisklassen. Ord.pris 699 skr, en rulle för 700 borde väl duga?

Kommentera

En rulle under 400 behöver inte vara så dålig som alla här påstår!! De föesta har kanske banken full av pengar och går på alla reklamer...Visst oftast är en dyr rulle bättre än en billig men långt ifrån alltid!

Skulle du köpa en Shimano för 400 kan du räkna med att få en kass rulle men lägger du pengarna på en OKUMA istället får du en fullt funktionsduglig rulle, dessutom med 5 års garanti.

Nu vet jag inte var du bor men jag handlar på fiske o fiskar i Malmö och de brukar alltid ha ett par olika OKUMA i olika storlekar för 300-400kr. Inget märke kan göra rullarna så bra för de pengarna... Själv har jag en Okuma Tamuka Tm530 som jag gav 300 för och den fungerar utmärkt.

Missförstå mig nu inte så att jag tycker OKUMA är det bästa märket...jag har även en Shimano för 1500 kr som jag tycker är den bästa rullen jag någonsin ägt men man har ju inte alltid de pengarna...

Tight lines!!

Kommentera

Originally posted by Mikael
                En rulle under 400 behöver inte vara så dålig som alla här påstår!! De föesta har kanske banken full av pengar och går på alla reklamer...Visst oftast är en dyr rulle bättre än en billig men långt ifrån alltid!

Skulle du köpa en Shimano för 400 kan du räkna med att få en kass rulle men lägger du pengarna på en OKUMA istället får du en fullt funktionsduglig rulle, dessutom med 5 års garanti.

Nu vet jag inte var du bor men jag handlar på fiske o fiskar i Malmö och de brukar alltid ha ett par olika OKUMA i olika storlekar för 300-400kr. Inget märke kan göra rullarna så bra för de pengarna... Själv har jag en Okuma Tamuka Tm530 som jag gav 300 för och den fungerar utmärkt.

Missförstå mig nu inte så att jag tycker OKUMA är det bästa märket...jag har även en Shimano för 1500 kr som jag tycker är den bästa rullen jag någonsin ägt men man har ju inte alltid de pengarna...

Tight lines!!
                Tack o bock!
                Jag bor i Hudiksvall, ska till butiken imorrn ,butiken har jubileum så dom har säkert massor med bra erbjudanden + att jag får 100 för min trasiga ABU cardinal !
                hmmm...intressant inlägg, så i billigare prisklasser är shimano mindra bra? Men i dyrare är shimano mkt bra?
                Hur är abus rullar i den prisklassen jag funderar på?

Kommentera

Originally posted by knasen-72

hmmm...intressant inlägg, så i billigare prisklasser är shimano mindra bra? Men i dyrare är shimano mkt bra?
                  Hur är abus rullar i den prisklassen jag funderar på?
                  Helt rätt!! Men har tyvärr ingen koll på abu...
                  www.specimenhunters.se
                  "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Jag skulle inte lägga mina slantar på en OKUMA! Gillar inte deras rullar oavsett prisklass! Plastiga och pajar efter en kort stund!

Om du vill ha en relativt bra rulle så skulle jag satsa runt 800-1000:- då finns det även chans att den kanske håller 20 år!

Kommentera

Knasen, om jag varit du skulle jag satsat på en Shimano Sahara storlek 3000 och vårdat den ömt. Det är så nära du kommer en rulle som håller i 20 år, om du inte vill gå långt uppåt. Förvisso bakbromsad, men jag tycker den fungerar ypperligt.
                      Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 802 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B