frambroms är jämnare och tål mer, men brukar kosta därefter
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
( hjälp ) Haspelfråga
Collapse
X
-
esox_lucius : det låter faktist bra... en okuma interceptor är väl en hyffsad rulle till ett hyffsat pris.. alltså borde det vara något sånt du letar efter knasen-72?www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
Originally posted by SpecimenHunter_Rasmus
esox_lucius : det låter faktist bra... en okuma interceptor är väl en hyffsad rulle till ett hyffsat pris.. alltså borde det vara något sånt du letar efter knasen-72?
Jo, det var ett bra erbjudande o i den prisklassen. Ord.pris 699 skr, en rulle för 700 borde väl duga?
Kommentera
-
En rulle under 400 behöver inte vara så dålig som alla här påstår!! De föesta har kanske banken full av pengar och går på alla reklamer...Visst oftast är en dyr rulle bättre än en billig men långt ifrån alltid!
Skulle du köpa en Shimano för 400 kan du räkna med att få en kass rulle men lägger du pengarna på en OKUMA istället får du en fullt funktionsduglig rulle, dessutom med 5 års garanti.
Nu vet jag inte var du bor men jag handlar på fiske o fiskar i Malmö och de brukar alltid ha ett par olika OKUMA i olika storlekar för 300-400kr. Inget märke kan göra rullarna så bra för de pengarna... Själv har jag en Okuma Tamuka Tm530 som jag gav 300 för och den fungerar utmärkt.
Missförstå mig nu inte så att jag tycker OKUMA är det bästa märket...jag har även en Shimano för 1500 kr som jag tycker är den bästa rullen jag någonsin ägt men man har ju inte alltid de pengarna...
Tight lines!!
Kommentera
-
Originally posted by Mikael
En rulle under 400 behöver inte vara så dålig som alla här påstår!! De föesta har kanske banken full av pengar och går på alla reklamer...Visst oftast är en dyr rulle bättre än en billig men långt ifrån alltid!
Skulle du köpa en Shimano för 400 kan du räkna med att få en kass rulle men lägger du pengarna på en OKUMA istället får du en fullt funktionsduglig rulle, dessutom med 5 års garanti.
Nu vet jag inte var du bor men jag handlar på fiske o fiskar i Malmö och de brukar alltid ha ett par olika OKUMA i olika storlekar för 300-400kr. Inget märke kan göra rullarna så bra för de pengarna... Själv har jag en Okuma Tamuka Tm530 som jag gav 300 för och den fungerar utmärkt.
Missförstå mig nu inte så att jag tycker OKUMA är det bästa märket...jag har även en Shimano för 1500 kr som jag tycker är den bästa rullen jag någonsin ägt men man har ju inte alltid de pengarna...
Tight lines!!
Jag bor i Hudiksvall, ska till butiken imorrn ,butiken har jubileum så dom har säkert massor med bra erbjudanden + att jag får 100 för min trasiga ABU cardinal !
hmmm...intressant inlägg, så i billigare prisklasser är shimano mindra bra? Men i dyrare är shimano mkt bra?
Hur är abus rullar i den prisklassen jag funderar på?
Kommentera
-
Originally posted by knasen-72
hmmm...intressant inlägg, så i billigare prisklasser är shimano mindra bra? Men i dyrare är shimano mkt bra?
Hur är abus rullar i den prisklassen jag funderar på?www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
Kommentera
-
Jag skulle inte lägga mina slantar på en OKUMA! Gillar inte deras rullar oavsett prisklass! Plastiga och pajar efter en kort stund!
Om du vill ha en relativt bra rulle så skulle jag satsa runt 800-1000:- då finns det även chans att den kanske håller 20 år!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 802 visningar
1 gilla