Nytt spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö!

halloj! Behöver ett nytt spö, som ska vara ansett för mer typ gädda och andra rovfiskar, far runt över nätet och kikar, hitta denna sida som hade väldiga reor, är det en bra sida/ är det bra grejer jag kollar på, har en budget på ca 1000-1200 kr.

1. http://www.blocket.se/boden/50__REA_...3.htm?ca=8&w=3 - en rulle som var ca halva priset på, är det nåt att ha ?
    Kombinerat med detta spö - http://www.blocket.se/goteborg/Nasta...1.htm?ca=8&w=3 ?

Möjligen detta - http://www.sportfiskaren.nu/products...php?artnr=1185 ?

2. http://www.blocket.se/orebro/Shimano...6.htm?ca=8&w=3 detta med rullen jag länkade över ?

3. http://www.sportfiskaren.nu/products...php?artnr=1718 + http://fiskeflugor.se/product/2822-b...reel-wolf.html - Det känns som en vettig kombination.

Hade tänkt mig en multirulle samt ett spö med kast vikt från 20 gram till ca 50 g.
    vill kunna kasta drag som tex bomber 16a osv.

Hoppas någon har tid och lust att hjälpa till
    Senast ändrad av ajonson; 2011-08-02, 20:16.

Tror du ska skippa den där multirullen, ser ut som en undermålig kina-kopia.
    Tyvärr är det nog svårt att hitta en vettig rulle till samma låga pris dock, men en begagnad C3 i bra skick bör du kunna hitta runt 500-lappen lite drygt.
    Håll koll i köp-/säljdelen av forumet, samt Tradera/Blocket/e-bay.
    Fundera över hur mycket pengar du kan lägga så får du nog lite mer konkreta tips som garanterat spränger banken

Har du funderat över vilken spölängd du vill ha? Kör du mest från land eller båt?
    Kör du mycket från båt kan ett långt spö vara lite problematiskt, personligen håller jag mig då till 7-8' (vid spinnfiske).
    Kör du däremot nästan enbart från land är det ofta en fördel med ett längre spö, 9' eller mer är ingen nackdel då man ofta vinner i kastlängd.
    Får se om Jörgen dyker in i tråden, han verkar köra en hel del kustfiske och har bra koll på spön vad jag förstått.
    Senast ändrad av Mooki; 2011-08-03, 06:12. Anledning: tillägg
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

som mooki säger den rullen ska du hoppa över..
      vill du komma så billigt som möjligt undan så är tyvärr ett haspelsett lösningen.
      alternativt beg grejor.. köp och sälj här på fiskesnack är där mycket sånt..

vill du ha lite finnare grejor så är en 5500 eller 5501 prorocket rulle verkligen att föredra till den typen utav fiske. men då går rullen loss på 1600-1800.. o vill man sen lyxa till det ännu mer så stoppar man i ett par keramhybrid lager.. går på 148 kr inkl frakt.
      sen spö är mycket en smaksak.. berkleys lightning rod är väldigt prisvärda spö går för mellan 600-900 kr beroende på modell..
      LF\rst är riktigt fina spö men smakar det så kostar de:P
      sen är ju flätlina mer eller mindre ett måste.
      den stora frågan är. hur fiskar du gädda.. och hur mycke vill du lägga ner på utrustningen?

Kommentera

Jag håller med båda ovanför här, skall du fiska med prylar i den prisklassen köp haspel, man får knappt ett godkänt multi-spö för dom pengarna.

Kommentera

Haspel eller begagnat, det finns nog inget alternativ i den prisklassen, precis som alla andra sagt redan.
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Ska fiska från både land & båt, men eftersom jag antagligen skaffar en båt till nästa år så lär det bli mer från båt.

Kommentera

Säljer Lightning rod 15-40g 2.4m 400kr och priset kan sänkas! Slå till när du har chansen!

Kommentera

Du kan få köpa min ambassaduer 7500 om du tänker mer på multi rulle. är i mycket bra skick. har lagt ut en annons på "bytes" här på fiskesnack. mvh J

Kommentera

jag har ett fint haspel set till salu här i köp och sälj. perfekt till gäddfiske.

Kommentera

Ja, köb en rocket. Spö; Jag er väldig nöj med savage gear butch light 15-50gram. Köbte 4 da jag var så nöj med den förste. Det er stärke fölsome spön.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B