Nya gäddrag! Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya gäddrag! Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av FiskeFörFan Visa inlägg
    Hej på er! Har tänkt köpa massa nya gäddrag och jag behöver lite tips! Jag har alltid fiskat med atom, hi lo, Reflex red, och vidare. Skulle nu villa ha lite nya tips om drag jag kan köpa! Har sett att Buster jerk värkar bra (jag har jerk utrustning) som jag skrev i tidigare ämne så undrade jag vad som va speccielt med den och jag fick svar! Men det finns ju mer "Heta" drag så kan ni rekomendera några?

Jag är väldigt tacksam för svar och tips! Tack på förhand!
    Hej Einar Broqvist;

Nya bra Gäddrag, dvs skeddrag dyker det inte upp så många nu för tiden. Mina egna favoriter bland fångstsäkra Gäddrag från tidigt 60-tal och även idag är Betes 23 grams Krokodildraget och Betes 23 grams Utödraget, Leidesdorfs Meteordraget,ABU´s 35 grams Utödraget, Eppingers Dardevle samt Red Eye Wiggler i 88 och 89-serien, Homer LeBlanc´s 25 och 40 grams dubbelbockade skeddrag Swim Zag samt ABU´s vågformade Atomdraget.

Fick jag i en pristävling bara välja ett enda Gäddrag som fortfarande tillverkas skulle valet tveklöst bli 23 grams och 35 grams Utödraget i färgerna YP, BGL och Silver. De klarar jag mig långt på vid Gäddfiske efter både Stora och Små....

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
    www.trumman.com - Ganska nytt är http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2011-07-24, 15:01.

Kommentera

Lånar tråden lite.

Beställde nya drag för Abborre och Gädd fiske.

Click image for larger version

Name:	4e2c254325030_dogger.se.jpg
Views:	1
Size:	97,0 KB
ID:	1760765

Tänkte då fråga om de drag beställt, om det är bra till Abborre och Gädda.

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
        Man får inte mer fisk med moderna häftiga beten om man inte har kunskapen om hur gäddan fungerar. Läs Leif Engströms gäddfisketips .
        Ang utrustning kolla kastvikten på ditt spö å följ den .
        Wobbler är inte så trendigt nu men du får mer gädda på dom än dom där gräsliga jättespinnarna som jag tycker är helt värdelösa .

Swim wizz 500 , reflex 18 gram , 15 cm relax jigg med olika huvuden. 35 grams atom /utö 16 cm Zam 14 cm Zalt .

Vill du vara lite trendig köp Hell tail . Zam Z tail både finns i mindre storlekar om man inte har så grova grejer .

Buster jerk å jättespinnare kan du hoppa över det är bara bra marknadsföring bakom de.

/Fredrik
        Hej Fredrik Jerklimpan;

Det finns flera anledningar till att jag fortfarande skriver om Gädd- och Gösfiske här på FiskeSnack. Snurra-Gurra (Elanen) som lockade hit mig till FiskeSnack är med sin erfarenhet och närvaro en av anledningarna. Fredrik, du med ditt härliga sätt att uttrycka ditt fiske och dina tankegångar bidrar också starkt till att jag fortfarande vill tillföra något som kan förbättra nytillkomna fiskares framtida fångster. Jag tror att så länge som Anders Bergman håller i trådarna kan jag tänkas komma med nya inlägg....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
        www-trumman.com - http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
          M/G Spinnare är mycket bra nu på sommaren !!
          Bra Jens följ med mig å Askungen ut på Edsviken å kör med dom där julgranarna . Jag har provat CWC double showgirl 2 sista åren inte fått en fisk på dom. Kör jag med Zam Z tail på samma ställen får jag fisk men inte på julgranarna . Dyra å dåliga krokar riktigt besvikna på dom. Mindre spinnare funkar men inte dom stora .

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            Bra Jens följ med mig å Askungen ut på Edsviken å kör med dom där julgranarna . Jag har provat CWC double showgirl 2 sista åren inte fått en fisk på dom. Kör jag med Zam Z tail på samma ställen får jag fisk men inte på julgranarna . Dyra å dåliga krokar riktigt besvikna på dom. Mindre spinnare funkar men inte dom stora .
            Edsviken är en skum vik, man måste fiska i normala vatten för att kunna jämföra beten
            Även fast du inte får mycket fisk på jerk o spinnerbaits gör dem inte till dåliga beten, eftersom det fångas så mycker mer fisk på spinnerbaits o jerk så kan dem ju inte vara dåliga. Dåligt för dig/i Edsviken men inte i dem flesta andra vatten.

Kommentera

Fredrik blanda inte ihop inline spinnarna med spinnerbaits helt olika typer av spinnare
              se länkhttp://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/beten-drag/gaddspinnare/m_g-muskie-tandem-spinnare.html . Självklart e Zam z tail grymm

Mvh Max
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

4-play shallow både 13 och 19 cm är grymma, soft 4-play oförtyngd är också helt okej. Annars olika walk the dog beten och poppers, atom, utö och olika mjukbeten är säkra gäddbeten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 913 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B