Behöver lite tips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver lite tips!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver lite tips!

Hej, hej!

Jag har fiskat länge, men är ändå ganska okunnig. Har fått tillgång till en båt i Mälaren, och skulle behöva lite tips och råd för att komma igång. Jag brukar hålla till i en väldigt långgrund vik, 1-2 meter djup, och knökfull med näckrosor. Det är också väldigt mycket sjögräs och vegetation. Det brukar bli så att jag lägger mig med båten strax utanför näckrosorna, där är det cirka 1,5 meter djupt, och kasta med lite spinnare och ett och annat skeddrag. Jag får upp en och annan mindre abborre, och har också fått ett par mindre gäddor. Det brukar nappa bäst kring 6-7 tiden. Om jag stannar ute tills det börjar mörkna, 21-23.00, så får jag i princip inga napp alls, trots att vattenytan mer eller mindre kokar av hoppande småfisk. Det är svårt att fiska med tunga drag då det innebär att man får sjögräs på kroken direkt. Jag undrar vad det är för fisk som jagar vid denna tiden, och hur jag ska få det att nappa bättre. Brukar kasta långa kast och veva in genom områdena som "kokar", men med dåligt resultat. Skulle också vara kul att jigga lite, men det har ännu inte gett något, förutom massa sjögräs då! Hoppas någon kan ge mig lite tips inför nästa gång jag ger mig ut. =)

/svampen

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
23 svar
3 786 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Peter B
av Peter B