C&R Historia - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C&R Historia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• C&R Historia

Var ute igår och fick se min fiske broder dra upp en gädda för andra gången på en vecka. Lite kul att se att C&R fungerar bra. Det var exakt en vecka sen som han plockade upp den förra gången.
    Vi skämtade lite och sa att precis när den fått tillbaka aptiten och vågar sig på att käka igen så flyger den upp i båten igen.
    Undrar hur lång tid det tar innan dom vågar sig på eller orkar börja käka efter att blivit fångad och släppt?
    Den hade tappat ett halvt kilo i vikt så jag tänker vänta minst 3 veckor innan jag tänker plocka upp den igen
    LaSsE

Om den tappat ett halvt kilo i vikt så har ju knappast C&R fungerat bra. Hur stor var gäddan och hur vägde ni den? Låter som vertikal vägning och uttänjda ligament. Gäddan kan inte svälja och svälter sakta till döds...

Kommentera

Sen som svar på din andra fråga så äter gäddorna snart nog efter en korrekt utförd retur. Finns ismetare som fått samma gädda flera gånger samma dag, jag själv har fått samma gädda med endast 20 minuters mellanrum.

Kommentera

Var ute och meteade sutare och fick en skadad sarv (kolla i mina bilder) på 560g, C&R givetvis. Samma sarv togs av Kim 12 timmar senare, hade då ökat sin vikt med 10g (hård mäskning)..
        Nog fungerar C&R
        Fiske är en livstill och mete är en religion

Kommentera

Originally posted by KG?
          Om den tappat ett halvt kilo i vikt så har ju knappast C&R fungerat bra. Hur stor var gäddan och hur vägde ni den? Låter som vertikal vägning och uttänjda ligament. Gäddan kan inte svälja och svälter sakta till döds...
          Tja, gäddan kanske skydde att käka på ett par, tre dagar och då är ju en vinktförlust förståelig.
          Som autograf eller?

Kommentera

Originally posted by KG?
            Njae...jag tror vill nog tro att det funkar bra. Ett halvt kilo är ju skillanden på en måltid för en sån fisk. Den vägde 7.5 kg skulle den käka en gång så går den nog upp igen.

Jag vägde den vertikalt ska sägas. krokade loss den i vattnet för att sen väga den. Fota snabbt och sen tillbaka i vattnet igen.
            LaSsE

Kommentera

Originally posted by KG?
              Sen som svar på din andra fråga så äter gäddorna snart nog efter en korrekt utförd retur. Finns ismetare som fått samma gädda flera gånger samma dag, jag själv har fått samma gädda med endast 20 minuters mellanrum.

Coolt...få den igen efter 20 minuter..då måste man verkligen ha behandlat gäddan bra. Låter helt otroligt. Jag antar att du inte vägde den vertikalt isåfall?
              LaSsE

Kommentera

Jag har varit med om att få upp samma gädda med ca 30 minuters mellanrum.. tror faktist inte att detta är så ovanligt..

><(((*>

Kommentera

Originally posted by modemgurka
                  Coolt...få den igen efter 20 minuter..då måste man verkligen ha behandlat gäddan bra. Låter helt otroligt. Jag antar att du inte vägde den vertikalt isåfall?
                  Nej, jag vägde den inte alls utan krokade av den i vattnet. Den vägde runt fyra kilo så det fanns ingen anledning att väga den. Fick en gädda på knappt fem för tre veckor sedan som också hade väldigt speciell teckning, i förrgår högg den igen och hade helt klart ökat i vikt. Den här gången vägde jag den ( i vågnät) för eventuella återfångsters skull, kul med gäddor som man känner igen.

Kommentera

Originally posted by Fredde_89
                    Var ute och meteade sutare och fick en skadad sarv (kolla i mina bilder) på 560g, C&R givetvis. Samma sarv togs av Kim 12 timmar senare, hade då ökat sin vikt med 10g (hård mäskning)..
                    Nog fungerar C&R
                    Självklart fungerar C&R, men man måste göra rätt. Större fiskar tror jag att man ska väga i vågnät eller fuktad IKEA-kasse. Tror man ska undvika vägning i lipgripp eller liknade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B