Spinnerbaits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnerbaits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnerbaits

Man märker att stora feta spinnerbaits är påväg in i Sverige mer och mer. Nu har även attitudebaits utökat sortimentet såg jag för ett tag sedan.

Hur är era erfarenheter av dessa i svenska vatten? Hur fiskar ni dem och när?
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Jag har börjat göra mina egna spinnerbaits. Dom har funkat hyffsat bra dock så har jag gjort mina med hår av marabou get och vit älg. DOm blir inte så "långlivade" innan dom får ett drastiskt håravfall. Jag fiskar dom på gruna omården längs med vasser osv samt de största funkar som bottendraggare.
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Nar nate balten och annat sjogras borjar narma sig ytan kan ett snabbt fiskat spinnerbait ovanfor naten vara ruskigt effektivt. Gar ocksa att trollas i hog fart over sadana vaxter. Battre att kora spinnare pa ett lite langre spo an jerkspot 7.6 till 8 fot ar perfekt annars ar det bara att rota fram det gamla spinnspot ur garderoben. Spinnarna har ganska mycket luftmotstand sa ett langre spo funkar bast. For de som har mycket pengar att spendera vet jag att PA (Lundgrens) saljer spinnerbaits spon.

Kommentera

jag korde i och for sig spinner bait pa mitt 6 fots Matt Hays spo och det funkade riktigt hyffsat anda nar jag tanker efter.

Kommentera

Helt rätt, Jenkeman..Jag kommer bränna en del spinnerbait på söndag. Börjar bli dags.

Många tycker att stora spinnerbaits..(Såna däringa med två skedar ovanför kroppen) ser märkliga och "stora" ut. Som nån jäkla "julgran".
          Det man dock ska komma ihåg är att det är spinnerbaitets kropp som är själva betet.
          Spinnskedarna är bara en lockeffekt. Som om en fisk jagar två mindre, eller en liten grupp småfiskar som går tillsammans.

Kom ihåg bara när utrustning väljs hemma i garderoben eller hos handlarn att vissa modeller av stora spinnerbaits ger kraftigt motstånd i vattnet, så använd ett spö med bra ork, och gärna lågutväxlad multirulle. Det blir liksom roligare med rätt grejjor.

Mindre spinnerbaits av "Bass storlek" funkar perfa med era vanliga spinnutrustningar.

Jenk; Kul att du nämner just trolling med spinnerbaits. Förr, under husbehovsfiskets tid, var det mycket vanligt här hemma med dragrodd med stora spinnare. Så man kan undra varför det ses som märkligt idag..

Kommentera

Kanske ska införskaffa mig ett till hösten, fiskar i en sjö som nästan är igenproppad av sjöväxter på hösten :/
            Som autograf eller?

Kommentera

Ang bucktails och spinnerbaits så är det aldrig fel att ha med sig iallafall en i box. Vid flera tillfälen när man har haft följar på en vobbler eller jerk och snabbt byter till "skedbete" så smäller dom på. Doppa dom i vattnet i "bakkastet" innan ni dänger i väg dom för då får ni lit extra tyngd. Annars är det bara att hålla med jenk å PA i vad dom säger

Kommentera

Jag har kört ett tag med spinnerbaits och kan säga att erfarenheten är god. Jag tror att spinnerbait kommer att bli betydligt större i svenska vatten än vad det är ida.

Det är ett mångsidigt bete som tar sig fram nästan överallt.
                När folk får upp ögonen för spinnerbaits och hur lätta dom är att göra själv så tror jag att det kommer landas många fina gäddor på spinnerbait.

MvH

Mackan

Kommentera

spinnerbaits funkar bra på vår, sommar och höst. bäst har dem funkat på vårfisket! och med starka färger såsom t ex rött. man kan även fiska dom effektivt på natten! ta o kolla i mitt album på en 8.5 kg:s gädda tagen på en "buzzer" , högg runt midnatt!
                  2006 schturabburejsn ur

Kommentera

tycker spinnerbaits är bäst ibland !!de är ruskigt effektiva!!!
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 840 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B