Ny rulle till ett diaflash? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny rulle till ett diaflash?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny rulle till ett diaflash?

Var och kollade runt lite i fiskebutiken efter en schysst gäddpåk...
    Ögonen fastnade på ett 10' Shimano Diaflash 20-50g...någon som har något tips på någon bra rulle som passar till spöt? Vi pratar haspel om ni har andra tankar så säg det. För övrigt kommentarer på spöt opch alternativ mottages gärna=)
    Om du inte får nått....åk hem

Låt säga att du vill ha en rulle i motsvarande prisklass eller mer, då känns kanske Shimano Twin Power 4000FA rätt men jag vill nog även rekommendera ABU Suverän eller en Daiwa.
    Kan du tänka dig att beställa utomlands finns en rysligt grann Quantum Catalyst PTI i USA. Den har det mesta du kan önska dig utom möjligen då att den inte är precis till skänks. http://www.tackletour.com/reviewquantumenergypti.shtm
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Attitudebaits Daiwa Capricorn?
      /Lazinko

Kommentera

Attitude Baits säljer Daiwa Capricorn för 1500:-

Har inte provat rullen själv men enligt rykterna så skall det vara en riktigt bra rulle!

Om du vill ha en billigare rulle så kanske du skall köpa Shimano Super GT-RA för 998:-

Kommentera

Var och provrullade Shimano Super GT-RA idag men kan inte säga att det klickade riktigt för den rullen..... vet inte riktigt varför...e det bra kvalitet på den rullen?? tror ni en rulle i strolek 4000 är lagom eller räcker det med en 3000?
          Har själv ingen erfarenhet av Daiwa rullar... e d ngt att ha? =)

Kommentera

Hej!

Angående 3000 eller 4000, så ta en 4000. Rullarna är lika stora, enda skillnaden är att 3000 har grundare spole. Och kör du flät (och det gör du väl), så grundar man ju i alla fall med nylon, så det blir inte dyrare.

Men med en 4000 så kommer det inte att vara några problem om du vill ha lite tjockare lina på... (kör själv med spider stealth 0.25 och det fungerar utmärkt).

TwinPower 4000FA är en underbar rulle Man får vad man betalar för. Jag har också en frambromsad Daiwa samurai 7i som jag köpte för ett år sedan. Helt ok för 1000-lappen, men man känner helt klart kvalitetsskillnad. Går man upp till en 1500 kr Daiwa (frambromsad är nästan det enda som gäller om du skall köpa Daiwa - tycker jag), så får du helt klart högre kvalitet. Polaren har en och han är mycket nöjd. Jag har testat den och den är inte dum! Så Capricorn som Attityde har tror jag helt klart är värd pengarna...

/D

Kommentera

Daiwa Capricorn är det givna valet om du beställer från Sverige
              köp storleken 2500 om du inte tänker enbart fiska stora gäddor, tycker inte den passar för allround fiske 3500:an den har jag och den är riktigt maffig större än de flesta shimano 4000 modellerna

capricorn är en riktigt bra rulle, vill du ha lägre peng än 1500kr så satsa på okuma inspira för 1100kr runt en 3000-4000modell om du vill fiska gädda.
              Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Vad e det bästa man kan ha i haspelväg? kollade på stella och den verkar också fin. Finns alltid möjöighet att handla på ebay eller liknande och få ett bra pris. Någon som har någon erfarenhet av stellla och liknande "superrullar"?

Kommentera

Den uppfattningen jag har fått utav Stella och superstella är att de är gjorda för dem med mycket pengar och som tycker om att visa att de har mycket pengar, tror inte att det rent fiskemässigt går att få bättre rulle än tex. Twinpower frambromsad då den mer än väl borde täcka de behov som man kan tänkas ha.

Helt enkelt att jag inte tror att du får mer rulle relaterat till pengar i gämförelse mot en Twinpower
                  Senast ändrad av Rasmus; 2004-06-10, 23:48.

Kommentera

Varför inte en stradic eller twinpower, har man råd visst köp en stella de är snygga.
                    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 867 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B