Köp ett Beast Master UL, så kan du slita tills fan hämtar dig. Eller ett Ugly-Stick. MVH Gunnar J.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöbrott - Avbrutet UL
Collapse
X
-
Jag har smällt av två UL-spön i fyra delar, ett vid bottennapp, ett vid gäddfight. De var av ABU-fabrikat, och jag fick ut nytt spö på garantin utan problem. Sedan lyckades brorsan klämma av det sista i bildörren, och jag (brorsan) fick köpa nytt.
Problemet med ABU-spöt var att det var 100% kolfiber, och när jag bytte första gången sa de i butiken att de fått flera reklamationer på just dessa spön. Så fort kolfibern sattes under press, small den tvärt av. Andra gången ville jag byta till ett annat fabrikat, men jag var tvungen att få ett likadant, enligt garanti-reglerna. Tredje gången, i bildörren, valde jag ett kompositspö när jag sedan skulle betala för ett nytt. Det har hållit fint i 10 år nu.
Kommentera
-
Morgontrött
Originally posted by ten_foot_pole
Jag har smällt av två UL-spön i fyra delar, ett vid bottennapp, ett vid gäddfight. De var av ABU-fabrikat, och jag fick ut nytt spö på garantin utan problem. Sedan lyckades brorsan klämma av det sista i bildörren, och jag (brorsan) fick köpa nytt.
Problemet med ABU-spöt var att det var 100% kolfiber, och när jag bytte första gången sa de i butiken att de fått flera reklamationer på just dessa spön. Så fort kolfibern sattes under press, small den tvärt av. Andra gången ville jag byta till ett annat fabrikat, men jag var tvungen att få ett likadant, enligt garanti-reglerna. Tredje gången, i bildörren, valde jag ett kompositspö när jag sedan skulle betala för ett nytt. Det har hållit fint i 10 år nu.
Kommentera
-
I kolfiberepokens början byggde man spöklingorna så att innerst fanns ett varv glasfiberväv. Ovanpå detta lager lade man sedan kolfiberväven. Allt hölls ihop med hjälp av någon form av elastisk epoxi.
För ungefär 15 år sen hade man övergivit glasfiberväven och lade kolfiber direkt på mandrillen. Men fortfarande måste väven ha något som binder den samman.
När man talar om procent kolfiber är det utan bindemedel. Ett spö gjort av enbart kolfiber skulle inte fungera. Men en spöklinga med beteckningen 100% kolfiber innehåller inget glasfiber utan ett antal varv kolfiberväv av varierande struktur och kvalitet samt ett bindemedel. Största vikten kommer från bindemedlet.Senast ändrad av BeBest; 2004-06-17, 08:12.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
"Spön i 100% kolfiber har aldrig existerat. Det är bluff och båg och reklamsmörja."
Ok.... men en del kallar dessa spön för fullgrafit-spön, och det är ju inte speciellt svårt att fatta att det ingår andra material.
(exempelvis kork....)
Namnet anger ju som BeBest skriver snarare glasfiberinnehållet, och det låter ju dumt att som tillverkare skriva
"Innehåller 0 % glasfiber".....
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 790 visningar
1 gilla