Köpa haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Foppa, det var Lelle som lagt upp en tråd om sin rulle.

Kommentera

Många rackar ner på Ron Thomsonspön och Okumarullar just därför att de är billiga. Jag har bara erfarenhet från ett matchmetspö från RT. Än har det inte drabbats av något svårare prov än regnbågar på halvannat kilo men jag är mycket nöjd med det. Jag tror att Okumarullarna och rullar i motsvarande pris från övriga tillverkare kan komma på ett ut. De har visserligen marginella skillnader sinsemellan men risken att det finns större skillnader i kvalitet inom varje modell än mellan märkena är uppenbar när det gäller billiga rullar. Där är materialval och kvalitetskontroll inte så högt prioriterat.

Skaffa du dig ett RTspö med tillhörande Okumarulle och få en ny årslång Fiskefeber på köpet!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Haha, hoppsan, kanske borde läsa igenom inläggen innan jag svarar =P Hade ju lite problem med min shimano, och har inte det bästa minnet =)

Kommentera

Får se hur det blir. När jag frågade pappa om han kunde bidra med lite pengar så tyckte han att det var onödigt dyrt. Men jag tror han jämför med saker i Domus-häftena där de säljer junior-set för 200 kr så jag får väl berätta mer om rullen och spöt och hur mycket de egentligen kostar.

Kommentera

Originally posted by Tobbger
            Måste bara låna/få lite extra pengar från mor eller far som en liten sommarpresent. Brukar alltid få det och dom är väldigt positiva till att jag fiskar!
            Jag förstår dina föräldrar! Fiske är ett väldigt bra och givande hobby!

Kommentera

Originally posted by Tobbger
              Får se hur det blir. När jag frågade pappa om han kunde bidra med lite pengar så tyckte han att det var onödigt dyrt. Men jag tror han jämför med saker i Domus-häftena där de säljer junior-set för 200 kr så jag får väl berätta mer om rullen och spöt och hur mycket de egentligen kostar.
              Be honom att bli medlem här på fiskesnack så kan han delta i diskutionen. Då kan vi försöka "övertala" honom. hehe!

Men man kan ju inte få allt här i livet. Men om man skall köpa någorlunda bra grejer som håller så bör man nog satsa 500:- i alla fall. Det viktigaste är att prylarna håller.

Sen kanske det beror på hur mycket du fiskar och hur länge du har hållt på?

Kommentera

Han hade missförståt hur mycket som egentligen ingick i paketet så han vill gärna betala hälften. Jag fiskar ofta på sommaren och har hållit på i drygt 2 år nu. Någon som förresten vet hur fort man får grejerna efter att man beställt?
                Senast ändrad av Tobbger; 2004-06-11, 11:19.

Kommentera

Haspelkombinationen har levererats ganska kvickt efter betalning. Skicka dem ett mail och berätta hur landet ligger. Ibland fattar även tidningsfolk och fisketokar att service ger bra PR och trogna kunder.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tog inte alls lång tid att få grejerna från fiske-feber och jag kan garantera dig att du blir nöjd...grejerna är fina och kvaliten på rullen är det inget fel på...har ett flertal olika rullar och märken och jag tycker grejerna står sig mycket väl i jämförelse med andra..
                    Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B