Köpa haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag håller med om att de tar en del för namnet, men det är bra rullar.. Jag har en sedona som ligger på 8-900 tror jag, den har funkat klockrent i ett år (bortsett från en skruv som hade lossnat för ett tag sen, ingen handlare kunde hitta felet, till slut hittade shimanos rulldoktor det =) ) trots att jag köpte den beganad...

Kommentera

Varför inte kolla fiske-febers erbjudande...där får du en okuma rulle och ett ron thompson spö värt ungefär 1200 kr på köpet om du tar deras tidning för 449 kr..har själv dom grejerna ok dom är bra Okuma Interceptor 30 och RT Arezzo 270 9fot fyrdelat. Dessutom 600m lina
      Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Originally posted by LELLE
        Men som sagt, jag trivs med Shimano. Jag har erfarenhet av 5 Shimano-rullar (2 egna och 3 som fiskekompisar har) under 500kr och ingen av dom har krånglat trots år av användning och taskig behandling. (tog många år av fiske innan jag insåg att man kanske skulle smörja rullen ibland

/Lelle
        Och ändå har du skapat en tråd om din krånglande Shimanorulle?

Kommentera

Originally posted by Waverider
          Varför inte kolla fiske-febers erbjudande...där får du en okuma rulle och ett ron thompson spö värt ungefär 1200 kr på köpet om du tar deras tidning för 449 kr..har själv dom grejerna ok dom är bra Okuma Interceptor 30 och RT Arezzo 270 9fot fyrdelat. Dessutom 600m lina
          Jo, jag har kollat in det och funderar faktiskt på att gå med på det erbjudandent. Visste inte dock hur bra/dåliga Ron Thompson och Okuma var. Inga som haft problem med dem?

Kommentera

Raniceps jag tror att ABU´s rullar är bättre i dem lägre prisklasserna!

Men lägger man ner 1000-2000:- så är Shimano bättre.

Det är min åsikt! Ni andra har säkert andra erfarenheter!

LELLE: Jo det är precis som du säger... Har du haft en fin bil förr så vill du inte byta ner dig till en sämre!

Kommentera

Yep, men det har ju löst sig. precis som det stog i överskriften, "grus i maskineriet". Och det är ju ändå inte Shimanos fel, troligen kommer ju gruset från nån fisketur och inte från leverantören :P

/Lelle

Kommentera

Stizo då är vi överrens Lelle, okejdå Så det var alltså grus och inget krånglande kullager?

Kommentera

Har jag.. det hade jag till och med glömt... Det var ju bara ett litet fel, lättåtgärdat omän svårupptäckt...

Kommentera

Yep, och ingen är gladare än jag för det!
                    Fast jag är ju nöjd med min Sölvkroken rulle som jag använt medans jag inte orkat fixa Shimanon med, så jag vet inte vilken jag kommer använda i fortsättningen..

Angående erbjudandet från fiskefeber så är det väl flera som talat gott om det här på forumet? Sugen på sånt kit jag med, det verkar ju helt klart vara värt pengarna.
                    /Lelle

Kommentera

Måste bara låna/få lite extra pengar från mor eller far som en liten sommarpresent. Brukar alltid få det och dom är väldigt positiva till att jag fiskar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B