spö problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spö problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spö problem

Jag köpte ett nytt haspelspö idag. Valet föll på ett 7 fots daiwa strikebow. När jag väl kom hem från fiske affären så skulle jag sätta på rullen. Då sprack korken på skrewdown rullfästet. Det var inte roligt alls. Nu undrar jag om det var jag som skruvade ner fästet för långt eller om det kan vara produktionsfel. Det är väl ändå meningen att man ska skruva ner fästet så att rullen sitter stabilt. Det bör nämnas att rullen var en ganska liten cardinal som borde passa perfekt till spöet. Tror ni att det finns möjlighet att reklamera spöet.

de e svårt å säga när man inte har sett något men jag tycker att du ska gå til affären och fråga... ingen här på FS kan ju veta om dom går me på de eller inte
    www.specimenhunters.se
    "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Det är bara att gå tillbaka igen, kan nästan satsa min själ på att du får ett nytt.

Kommentera

Som handlare skulle jag aldrig drömma om att inte ge dig ett nytt spö om detta händer.
        Dock ska man alltid hålla så nära rullen som möjligt när man skruvar på rullen med Screw-down fäste. Detta för att gängan inuti endast går halvvägs fram där under.
        Dessutom skall man aldrig skruva åt för hårt.
        Bra att tänka på.

Kommentera

Jag hade samma problem med ett ABU Agenda-spö.
          Jag gick tillbaka till butiken och det vara bara att byta ut det, dock inte till ett likadant, utan till ett som inte hade scew down. Det kommer jag aldrig att köpa igen. Iaf inte om det bara är kork...
          There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Samma hände mig med Berkley lightning rod, orkar inte skicka tillbaka då jag redan strulat en hel del med handlaren. Detta är som sagt mitt beslut och jag tror säkert att jag skulle fått ett nytt utan problem om jag bara orkade skicka och vara utan ett par dar..
            Lim och tejp är fina grejer!
            -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
            -Han ska in, och det VET DU!

Kommentera

Det är ett känt problem, att screwdownfästen går av. Förvånande är att försäljaren inte sa till dig att ta tag längst ner på fästet och vrida där. (Själv påpekar jag alltid det när någon vill ha spö med screwdownfäste).

F.ö. var ABU's Agenda-serie fruktansvärt utsatt för detta. Synd, med tanke på att det egentligen var väldigt prisvärda spön.
              Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 911 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B