Lär mig om jerkbait!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lär mig om jerkbait!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by hebbe
    köp poppers!! dom är inte så tunga och funkar utmärkt på haspelspö.

//fredrik

du kan alltid läsa push-up´s text om ytfisket på www.teamoutsiders.com

även detta citerat från den alltid aktuella push-up:
    "en popper vevar du hem eller rycker hem i växelvis fart, de ska gärna skvätta ordentligt på hetsiga sommarborrar. Zara och Super spook jerkar du in i korta harmoniska ryck-slack rörelser så den får sin sick-sackande och mkt förföriska gång, variera tempot.
    För gädda ganska långsama rörelser, ryyyck-slaaack, ryyyck-slaaaack, ryck-slack....pauuus.....osv.
    Aborre: ryck-slack ryck-slack ryck-slack paus ryck-slac kryck-slackryck-slack paus osv.
    Men som sagt, den som vill finner det jag skrivt på www.teamoutsiders.com"
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Börja med beten som Buster Jerk och Slider, mycket lättfiskade och billiga.
      Som autograf eller?

Kommentera

Jag körde min sara spook med haspel rulle ibörjan, i brist på annan rulle då såklart...
        Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Vissa jerkbaits funkar alldeles ypperligt att köra med haspel också i egenskap av att vara väldigt lättfiskade. Salmo Slider skulle man fan kunna trolla med i brist på annat ;-)

Kommentera

SJälv så började jag jerkkariären med ett hemmagjort 5,5 fots spö, hemmagjoda sliders, hemmagjorda tafsar.

Det funkade bra och jag tog en del fisk så men jag bytte upp mig ganska snabbt då jag märkte att jag ibland fick mer fisk med min skitgrejer än vad jag fick då jag körde seriöst spinn.

Kommentera

Mitt først jerkspø var nevnte Daiwa spø, Procaster heter det vel. Funka ganske bra egentlig, men da det er 2 delt så vridde topp delen seg hele tiden. Tar vel beten opp til 80 gram, om jeg inte huskar fel. Nå bruker jeg det i ny og ne med haspel og poppers, det funker bra, har ikke prøvd rene jb's med haspel enda.

Michael
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

Testade Salmo slider idag, den flytande versionen. Resultaten var riktigt då jag fick gädda omgående...

Kommentera

Jag började Jerka förra veckan. Jag testade en mörtliknande sjunkande Slider (mellan stor) och det gick kanon på mitt haspelspö, bättre än jag trott. Tog flera fina gäddisar på den! Nu har jag fastnat för jerk fiske och ska snart skaffa riktiga grejer så jag kan börja köra med Mantan eller liknande. Jag har oxå fått för mig att det är en mkt bra teknik att lura dom lite större, kräsna monstren som inte hugger på billiga rapalas ;D Men rörelserna på dessa jerk drag är ju helt fantastiska! =) //BjoZeZ
                  Det var en kräfta som hette Lille-Klo, han skulle ut på simmetuuuur!

Kommentera

mitt jerkfiske går skit, 14gäddor totalt 0på jerk, 3 av 8fisketurer med jerk....ska testa lite mer annars säljer jag skiten.
                    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

haha, men vad använder du för jerks då?? Jag använder många jerks, men det finns några som slåt ut allt...

Salmo slider 10 i mörtfärg, jag kör med flytande på grund av grunda sjöar.(går dick ändå ner på 1m vid jerkning)

Piglet/Pig jr i färgerna nothern pike å blue gill kan vara rusktigt effektiva, använder suspending helst...

Buster jerk ska vara riktigt effektiva men inte hunnit testa dom just nå mycket än...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 846 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B