Flying Lure - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flying Lure

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flying Lure

Av ren nyfikenhet så undrar jag om det var fler än jag som köpte dessa beten i tro om revolution, från tv shop för många år sedan.

Och frågan lyder vad tycker ni om dem? ( är själv lite tveksam)

ser ut att finnas liknande på http://www.jacksonlures.com/

1, De finns en sökfunktion på forumet vet att detta har diskuterats.
    2. de betet som liknar flying lure på jacksonlures är ett bete vid namn " tiger tube" Finns info om i Nr 5 Fiske För Alla. Och Tiger Tubes har de också snackats om!

WellCome in to the fishing Hoooood"

försöker inte vara otrevlig om du tolkar de så, vill bara upplysa dig
    Fish hard Go PRO

Kommentera

De rent synbara skillnaderna på en Flying Lure och en Tiger tube, är att FL är lite plattare och har en "bakvänd" riggning inuti kroppen som gör att du fiskar den "ifrån" dig, typ..Alltså betet fiskar när du släpper den ifrån dig".

En Tiger Tube är en jättemodell av en vanlig typ av bass-tub och är riggad på ett vanligt jigghuvud som monteras inuti kroppen och sedan förses med en kort stel tafs av ståltråd i krokböjen och som i sin tur sedan förses med en trekrok som trailer.

De kan alltså vid första påseende se likadana ut, då de bägge baseras på den klassiska tubjiggen, men är två helt olika beten. Flying Lures tub är dessutom lite platt eller oval om man så vill, medans Tiger Tube är helt rund i genomskärning.

Kommentera

Nåt för Supratress att svara på? :=)
        Bend or Die!!

Kommentera

Jag gick på det... och visst, det funkade väl som det var tänkt, betet fiskade ifrån dig (oftast) men så jävla attraktivt vet jag inte om det var... Har inte fått speciellt mycket fisk på det men så har jag inte nött det direkt. Lite skillnad att fiska i riktigt vatten istället för att fiska i ett akvarium fullspäckat med fisk... som det ju var på reklamen.

Har en kvar, kommer nog aldrig att fiska med den men, den fungerar som ett slags minne...

Kommentera

jag har osså en del flying va ner till tv shop i sthlm så fanns dom där för 100 spänn köpte en del men först när det kom från början så gick man juh på reklamen o beställde jag tror jag fick en fet abbore men sen inget mer

det funkar säkert när man pimplar kanske har inte provat men men

Kommentera

Hehe jag "gick" på det, men för mej funka det bra i början på abborre iallafall men sen har det inte varit så mkt mer, men har tänkt att testa luret lite mer i sommar, med 0.15 lina istälelt förut had ejag väl minst 0.30 så inte så konstigt att det sög.
              En simpel haspelfiskare eller vad man ska säga :P,som kommer fiska hur mkt som helst i år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 777 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B