Ta ditt spinnfiske till nya dimensioner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta ditt spinnfiske till nya dimensioner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ta ditt spinnfiske till nya dimensioner

    Jag tänkte tipsa om en fiskemetod som gör fisket både roligare och visuellare enligt mig i alla fall. Nämligen ytfisket. Ytfisket känner säker de flesta jerkfrälsta till men det gå utmärkt att fiska på ytan även om man endast äger ett spinnspö. En vanlig abborrutrustning funkar utmärkt till att fiska ”walk the dog” (genom att göra små ryck med spöet får man betet att gå sicksack på ytan) med beten som zara spook eller rapala skitter walk. Det finns även vanliga wobblers som plogar i ytan och lockar både abborre och gädda till hugg med blask och skvätt. Ett exempel är en wobbler från storm som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. De som fiskar med långt spö kan ha stor behållning av poetail (ett bete med en spinnarsked längst bak som sakta vevas in) eller varför inte en popper. Det finns säkerligen mer beten som går på ytan som kan fiskas med vanlig spinnutrustning. För att få brutal hugg med blask och skvätt behöver man inte inhandla en ny jerkutrustning utan det enda som behövs är lite nya beten. Skitfiske på er.

  • #2
    Jo vi har många Yttbetes fantaster på detta forumet och inte missade man Push Ups artikel i Fiske Journalen va fan bland de bästa jag läst på länge om abborfiske. Tack ändå för upplysningen, ett tips. Regga dig och bli lika grymmmmaaa som alla fiskesnackare
    Fish hard Go PRO

    Kommentera


    • #3
      Aha det var väl det jag tyckte jag med Jag tyckte det fan såg ut som Push up men jag vågade inte fråga
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      3 737 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B
       
      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
      40 svar
      3 307 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 672 svar
      362 578 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg .art
      av .art
       
      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
      67 svar
      14 035 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg MathiasJK  
      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
      774 svar
      66 708 visningar
      4 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Arbetar...
      X