Missnöjd med min Super GT 4000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missnöjd med min Super GT 4000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Efter man har kastat ut och ska börja veva in igen så vägrar bygeln slå tillbaka... man måste ta i båda vevarna och brytatill ordentligt för att bygeln ska slå tillbaka. På en rulle för 1000kr ska det fan inte vara så..."

Inga haspelrullar är gjorda för att man ska föra tillbaka bygeln med vevens hjälp - det är det man har händerna till, bland annat. Det sliter en hel del på det mekaniska när man gör så, oavsett om den kostar 5 eller 5000 kr. =)
    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

köpte en SUPER 2500 GT-RA igår, upplevde den som något trög med tillbakafällningen av bygeln. Tumgreppet på veven borde ha varit i gummi och ej i hårdplast.

Kommentera

men stäng bygeln med handen så ordnar allt sig
        /Lazinko

Kommentera

Det är som stizo mfl säger. Att rullen är trög med bygeln i uppfällt läge är liksom meningen, detta för att den inte ska fladdra omkring under kastet. Fäll bygeln med handen är mitt tips oxå.

Kommentera

Alla rullar runt tusingen och under är keff. Är egentligen bara en femhundrakroners rulle. Glöm inte att i handlarledet har det lagts på flera hundra procent. Vill man ha en tusen- femtonhundra kronorsrulle får man pynta runt 2700- till 4000 kr. Inte då konstigt att byglar och dyligt är som leksaker. När dyra rullar som guiderna använder bara håller tre år. Har varit exakt samma för mig. Har lådvis med Shimanorullar och även andra rullar som är odugliga. Enda rulle med livslängd är Ambassadeur. Kör just nu Daiwa Capricorn för 2700 kr men har inte stor illusioner om att den håller mer än max 5 år. Många av guiderna har också gått ifrån Shimano och testar nyare Daiwor. Får se vad det blir av dom rullarna. Hitintills nu är den bra. MVH Gunnar J.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag har faktiskt funderat på att pröva nya Daiwa Laguna

Kommentera

Originally posted by elanen
                Alla rullar runt tusingen och under är keff. Är egentligen bara en femhundrakroners rulle. Glöm inte att i handlarledet har det lagts på flera hundra procent. Vill man ha en tusen- femtonhundra kronorsrulle får man pynta runt 2700- till 4000 kr. Inte då konstigt att byglar och dyligt är som leksaker. När dyra rullar som guiderna använder bara håller tre år. Har varit exakt samma för mig. Har lådvis med Shimanorullar och även andra rullar som är odugliga. Enda rulle med livslängd är . Kör just nu Daiwa Capricorn för 2700 kr men har inte stor illusioner om att den håller mer än max 5 år. Många av guiderna har också gått ifrån Shimano och testar nyare Daiwor. Får se vad det blir av dom rullarna. Hitintills nu är den bra. MVH Gunnar J.

delar uppfattningen om Ambassadeurrullarna, inte för jag testat så mycket annat men all min erfarenhet (mina rullar, kompisars rullar och hörsägen) talar för detta. dessutom är det så att "OM" ngt. skulle hända så finns det folk (läs tex. FRB) som kan fixa det.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Visst är det skillnad på en mulit o haspel. En ambis Rocket för 1000-lappen slår vilken lyxhaspel som helst enligt mig. Det räcker med att öppna o kika i en haspel för att inse att konstruktionen är mer "komplex" o bräcklig. Har en Dam Quick som är extremt simpelt uppbyggd och med endast ett kullager. Den har bättre gång än en Twinpower F (som jag förövrigt är skitnöjd med) och klarar tyngre beten betyligt bättre. Sen att den saknar IAR o annat får man leva med. ABU Suverän lär hålla ett tag, den har ett pålitligt snäckdrev o är oxå mer stabilt byggd än många andra.

Kommentera

Originally posted by Bergatrollet
                    "Efter man har kastat ut och ska börja veva in igen så vägrar bygeln slå tillbaka... man måste ta i båda vevarna och brytatill ordentligt för att bygeln ska slå tillbaka. På en rulle för 1000kr ska det fan inte vara så..."

Inga haspelrullar är gjorda för att man ska föra tillbaka bygeln med vevens hjälp - det är det man har händerna till, bland annat. Det sliter en hel del på det mekaniska när man gör så, oavsett om den kostar 5 eller 5000 kr. =)

ännu en ny lärdom för mig (som iofs inte fiskar med haspel annat än UL)! man tackar och bockar.
                    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                    \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14