Förbättra krokningsegenskaper på stormjigg ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbättra krokningsegenskaper på stormjigg ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förbättra krokningsegenskaper på stormjigg ?

Jag har märkt att man tappar mycket fisk på shadjiggarna från storm. Jag tycker att kroken sitter för långt back för att man ska kunna länka en trekrok. Jag undrar om det är någon som har något tips på hur man kan förbättra krokningsegenskaperna. Jag har funderat på att sätta en trekrok i sidan på jiggen men jag tror att gången förändras då. Jag är helt emot trekrok på undersidan för då försvinner ju hela iden med jiggen. Då får man bara tångruskor vid sävligt bottenstryk och det vill man ju inte.

Tror nog att du tappar mycket fisk mest för att du gör dåliga mothugg. Själv har jag bara goda erfarenheter av Storm jiggarnas krokningsegenskaper.

Kommentera

Jag har problem med den svävande varianten, trots stenhårda mothugg och sylvassa krokar så tappar jag fisk på dem! vad är det för fel?
      Tempus fugit

Kommentera

Tycker inte att man tappar mycket på Stormjiggarna. Har mest kört med de utan trekrok under. Fick mycket gädda i höstas på dessa utan att reagera på någon högre procent tappad fisk.

Kommentera

Det stämmer nog att jag gör dåliga mothugg. Det är därför jag behöver förbättra krokningsegenskaperna =). Pröva att köra med en vanlig shad med vanligt jigghuvud och enkelkrok och byt sedan till en med länkad trekrok. Du kommer att bli förvånad över hur mycket du tappade innan. Det blev i alla fall jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 913 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B