Är det nån som har haft nån lycka med detta bete (Blue Fox Buzzer)? En lumparkompis tipsade om det och sa att han drog massor av gäddor på buzzern, så jag blev nyfiken och köpte ett, men jag har inte fått en enda gädda på det än. Är det nån speciell teknik man ska använda för ett sånt bete?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blue Fox Buzzer
Collapse
X
-
Blue Fox Buzzer
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Handlade ett nyligen men har inte hunnit pröva så mycket ännu, angående fiske teknik så är det nog bra att veva ganska snabbt (i ytan så klart men går nog fiska under vattnet med), fungerar nog bäst på sommaren runt eller i närheten av vass eller nate bälten, prova också att veva den alldeles under ytan utan att skeden "fräser" i ytan så att det blir en liten "fart våg" efter den, lycka till och kom gärna med en rapport om vad som funkade bäst osv. =)
-
Har kört en del med den. Den hette Floyds Buzzer förut. Fungerar bra att kasta där andra beten fastnar i skräpet. Den går även att fiska något djupare med jiggteknik men roligast är att veva in den så pass ytligt att man ser hugget.
Ett lite roligare vassdrag är väl bästa beskrivningen.
Kommentera
-
Re: Blue Fox Buzzer
Originally posted by Petey21
Är det nån som har haft nån lycka med detta bete (Blue Fox Buzzer)? En lumparkompis tipsade om det och sa att han drog massor av gäddor på buzzern, så jag blev nyfiken och köpte ett, men jag har inte fått en enda gädda på det än. Är det nån speciell teknik man ska använda för ett sånt bete?
köpte en (gul) på ren impuls för två veckor sedan (mest för att den såg kul ut och var billig). och det blev den som gjorde sig gällande förra helgen. jag och kompisen var ute vid muskö, och hade riktigt trögt fiske. så grävde jag fram buzzern av ren desperation, 3-4 kast senare satt det en skön 5,1 kg´s gädda på. men sedan var det trögt en bra stund till. bytte till en gul/orange conrad och vips så låg där en lite rackare till i båten. jagmed buzzern körde jag nära vassen, ganska långsamt, mycket ojämnt och inga vevstopp. således har min buzzer ett snitt på 5,1 ;-)achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
För 20 år sen köpte en kompis en liknande spinnarkreation som din, ALQ.
Det gick inget vidare att kasta med den och det funkade inte att ha den, när vi rodde drag. Dessutom tvinnade spinnaren lina något grymmt men när han satte ett Mörrumhuvud framför, blev det lite bättre ordning på grejorna och en pingst höjde han sitt PB till 9,6 kg.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Re: Blue Fox Buzzer
Originally posted by Petey21
är än mer sugen att testa Bucher´n nu. ska beställa lite från AB snart och då slinker nog Bucher´n med.
PS. bilden tagen från AB (hoppas att det inte gör ngt)Senast ändrad av ALQ; 2004-05-12, 08:40.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggär än mer sugen att testa Bucher´n nu. ska beställa lite från AB snart och då slinker nog Bucher´n med.
PS. bilden tagen från AB (hoppas att det inte gör ngt)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 913 visningar
1 gilla
|