Kunnan Winkle picker dags att byta ut - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kunnan Winkle picker dags att byta ut

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kunnan Winkle picker dags att byta ut

Vet inte om ni känner till spöet i fråga, det är ju ett winkle picker spö, som namnet klargör...

Men jag och många andra har valt att använda det som ett ul-spö, det klarar upp till 10 gram och har likt alla andra winkle picker spön supergo topaktion, och med fördelen att det även är väääldigt mjukt och följsamt ända ner till rullfästet.

Men spöet har ett par år på nacken nu och det börjar bli väldigt "trådslitet" så vad tycker ni man ska satsa på för UL-spö i nuläget? kan ge mina spec:

Långa spön, 8' eller mer.

väldigt känsliga, får man gädda ska alla tro att spöet gått av när man drillar, även en liten borre ska kännas som en storfisk!

korkhandtag

PRISVÄRT! Jag ger inte 4000:-för ett spö även om det har guldinlägg i spöringarna eller diamant i rullfästet!
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

haha guldinlägg i spöringarna och diamant i rullfästet *ASG*

Kommentera

... och någonstans där inne i det snattsvarta tomrummet mellan mina öron stutsar en ensam cell runt och vrålar BeastMaster300UL, BeastMaster300UL, BeastMaster300UL ...
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det där är lite lurigt, har själv letat lite. Sjösländan har några lite längre UL-spön som kan vara värda en koll. F.ö finns det nya Kunnan Winklepicker kvar att köpa på Lundgrens i Gamla Stan.

Kommentera

BeBest, har tittat lite på beastmaster, men den enda riktiga UL modellen jag hittar är inte mer än 6' eller nåt, och det är på tok för kort!

KG? Tack för tipset, besökte deras hemsida efter en tur på google men jag kunde inte hitta deras kunnanspön, får väl maila / ringa och kolla upp det...

Är det nån som använder kunnan winkle picker som UL spö här föressten?

Kommentera

En sak till, har kunnan inte någon hemsida eller? för jag kan inte hitta något på google...

Kommentera

Jo, jag köpte ett nytt i höstas eftersom mitt gamla gick av för några år sen, har provat med kortare UL-spön en tid men gillar inte det.
              Men just nu använder jag mest ett något kraftigare spö, Kunnan spöet blir lite svampigt om man fiskar på 6-10 meters djup med 12 grams jiggar

Kommentera

Sant, tycker själv 10 gram är i överkant för det spöet så 12g skulle jag aldrig fiska med det, jiggar jag har jag ett någfot kraftigare spö, 5 -20 gram och 9' men när jag kastar mormyskha (stava?) eller småjigg, spinnare, 2 grams wobbler osv använder jag mitt UL spö, tycker inte en 12g jigg är UL klass heller...

Kommentera

BeBest: det schimanospöet din (enda?) hjärncell mumlar om, är det samma som jag har hittat alltså det som bara är 6' långt eller har beastmaster serien fler än ett ul-spö?

Kommentera

Det längre BeastMasterspöna klassar Shimano som Light spön eller tyngre. Sexfotaren är det enda ULspöet. Cellen hade inte noterat 10g uppgiften som toplimit utan mera som ett medianvärde.
                    För beten i fjädervikt är nog ett spö byggt på en lätt flugspöklinga ett alternativ.
                    Kinetic har ett Ultracast 8'6" i viktklassen 2-12g för 899:- 2003 års pris.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 913 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B