Nylon under flat pa Multi ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nylon under flat pa Multi ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nylon under flat pa Multi ?

Hur gor jag med Flat lina pa Multi rulle ? ska jag grunda med Nylon forst eller ?
    Fish hard Go PRO

Yep!!!
    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Du ska alltid ha några varv nylon först. Det finns en risk att hela linpaketet börjar snurra om man gör en spolaxelknut direkt på axeln med flätlinan.
      Sen kan man ju bottna med nylon om man tycker flätlinan är dyr, men minst 100 meter av huvudlina tycker jag att man ska ha.

Kommentera

hur mkt nylon lina bor ja ha om jag ska ha 135 meter Flat 0.36 mm PP och sen Nylon sa hur mkt och i vilken dimension ?
        Fish hard Go PRO

Kommentera

finns det nåt bra sätt o veta hur mycket nylon, resp flätlina som man ska ha..

Kommentera

Originally posted by calle
            hur mkt nylon lina bor ja ha om jag ska ha 135 meter Flat 0.36 mm PP och sen Nylon sa hur mkt och i vilken dimension ?
            Det är ju omöjligt att svara på om man inte vet vilken rulle (linkapacitet) du har.

Kommentera

Originally posted by natito
              finns det nåt bra sätt o veta hur mycket nylon, resp flätlina som man ska ha..
              Man får nog prova sig fram. Det enklaste är ju att spola på i en affär, då betalar man ju bara för den mängden lina man spolar på.
              Men samtidigt finns det ju ingen större vits att ha så stor rulle att man inte har råd att fylla upp den med flätlina.
              Jag har alltid 5-6 meter nylon för att undvika snurr, sen är resten flätlina.

Kommentera

First you wind on all the power pro then wind on nylon on top, an fill the spool, then you take it all off on a other spool, then wind it back on!!!! your left with a perfectly spooled reel!!

William!!!!
                I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Jo, så kan man göra. Fast det kräver ju i princip två tomma spinnrullar annars blir lindandet något jobbigt.

Kommentera

kg men som william skriver får man lättast rätt mängd nylon och flätlina på rullen...
                    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 873 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B