Hur bra är Jerkbait egentligen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bra är Jerkbait egentligen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur bra är Jerkbait egentligen?

Hej jag är en snubbe på 18 vårar som har sett på fiskefilmer att Jerkbait ska vara väldigt bra till stora gäddor i krångliga fiskemiljöer stämmer verkligen det här? Är det verkligen så bra som det ser ut att vara? Jag har tänkt själv skaffa all utrustning och testa i en svårfiskad sjö men vet inte riktigt hur " Värt" Det är att spendera pengarna som behövs för det! Den sjön som jag tänkte testa heter Roxen finns ett par mil utanför Linköping!

Hoppas på bra tips och råd!

Mvh: Joar

Jerkbait var kul när det kom å slog igenom för 6-7 år sen . Antar att du sett på gäddfeber man får tänka på att dom hade extremt bra förhållande men framför allt fiska dom på privat vatten.

Ja fick faktiskt större gäddor när ja övergick till klassiska gäddwobbler å även Hell tail . Man fiskar djupare med dom . Jerkfiske är bra på grunt vatten under 2 meter men oftast står den större fisken betydligt djupare än så.

/Fredrik

Kommentera

Fiska med betesfisk eller trolling är väl generellt två fiskesätt som generarar störst fisk, är då jerkbait något som jag rekommenderar? JA ABSOLUT, finns inget roligare sätt att fiska gädda än allt slags aktivt spinnfiske.

Kommentera

Ganska kul. Fiskar du bara i Roxen? Isf bör du nog lägga krutet på trollingutrustning istället.
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Håller med samtliga ovan. Bland det roligaste fisket som finns. Effektivt, stor gädda när de finns på grunt vatten, vår, höst, natt, sen kväll, morgon.
          Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Jag har iaf höjt mitt pb två gånger sedan jag började med jerkbait i våras. Fiskar iofs mest på grunt vatten från land, men skoj fiske är det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
              Ganska kul. Fiskar du bara i Roxen? Isf bör du nog lägga krutet på trollingutrustning istället.
              ja än så länge har det bara blivit det eftersom jag har mitt sommar ställe där ute men jag har fiskat i eksjö och där fick jag min Första gädda på 3 kg! Det är det var på hösten 09 så därför har jag länge tänkt om jag inte skulle "Satsa" på gädda större fisk i roxen också!?:p Men vad är trollingutrustning och hur mycket skiljer det mellan det och jekrbait?!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
                Håller med samtliga ovan. Bland det roligaste fisket som finns. Effektivt, stor gädda när de finns på grunt vatten, vår, höst, natt, sen kväll, morgon.
                Är det bara då man brukar ha chans att få gädda eller går det att fiska gädda nu!? (sen höst)!?

Kommentera

Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
                  Jag har iaf höjt mitt pb två gånger sedan jag började med jerkbait i våras. Fiskar iofs mest på grunt vatten från land, men skoj fiske är det!
                  okej! Men var ifrån land fiskar du då? Vilken "Terräng" är det under vattnet!?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorrez Visa inlägg
                    okej! Men var ifrån land fiskar du då? Vilken "Terräng" är det under vattnet!?
                    Fiskar i blekinge skärgård. Mest ganska grunt med mycket tång på botten. Fiskade mest i Mälaren förut innan jag började med jerk och då fick jag fler fiskar men inte så stora. Här i Blekinge har jag dock nästan bara fiskat efter gädda med jerk och det kan gå lång tid mellan huggen. Men det beror väl mer på vattnet än på fiskemetoden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B