Vill bara passa på att inflika att en C5 MAG går att utrusta så att den blir identisk med en Rocket vad gäller funktionen. Kromat stativ och Rocket-bromsvikter. Att det sedan också finns en MAG-broms gör inte saken sämre.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle, kan inte bestämma mig??
Collapse
X
-
Originally posted by jeppan
Kan bestämt avråda från ett inköp av en Mörrum.Har haft en 5600 sen -99 och varit tvungen att byta lager i stort sett efter varje säsong.Aluminium o rostfritt passar inte ihop.
Som jerkrulle kör jag en högervevad 5500 Pro Rocket , den har fungerat felfritt sen jag slängde på den på jerkpåken för tre år sen - Rekommnderas !
BJ@
Kommentera
-
Originally posted by Linus
Föresten, FRB är den rullen du säljer på tradera samma som esobus varmt rekomenderar, alltså en mörrum sx 3600 c
Kanske skulle slänga in ett bud på den, även om den inte uppfyller kraven. Det är väl ingen dålig rulle direkt, hehe
Vad säger du, esobus? ska jag slå till på en beggad mörrum stället? =)
Jag stor gillar min lilla fina rulle. Tro inte annat. Men kanske just därför vet jag inte om jag vill jerka med den. Jag kommer nog att skaffa ett litet grövre set för jerk asap. Jag köpte denna för öringfiske i riktigt kalltväder. (Pga finger trassel.) Rullen kan styras med tummen, faktiskt.
3600 är väl dessutom den minsta ambu rullstorleken tror jag.
Om du redan har ett spö har du ju dessutom större frihet, annars skall ju kassan räcka till både rulle och spö.
En bekant till mig mumlade att hans Mö-5600 behövdes öppnas och sköljas efter fisketurerna annars rostade lagren, enligt uppgift var den så tät att torktiden vart lång -> rostrisk. Så nu skall jag kika i min igen.. Den var helt ok, inte ett salt stänk i den, men jag skall kolla i fortsättningen oxo tror jag.
Hade inte jag just köpt/hittat denna rullen hade misstänker jag att jag nog suttit med en D5. Inte för att jag är det minsta missnöjd, det är kul att drilla fisk på den. Riktigt kul, men den har inte fått slita riktigt hårt ännu, men det kommer nog. Fast det är nog unikt att jag fortfarande efter flera veckor tycker det är kul att bara veva rullen.
Endera dagen lär jag mig nog dessutom att man inte snabbt snärtar iväg betet mot det där vaket precis bakom båten. Man är fokuserad och kastar, annars blir det obönhörligt knyppel övning.
Men DU har ju haft en multi, det hade inte jag förrän nu. Du vet säkert mer om vad du vill ha ur/av din rulle. Jag är bara glad att jag fick en till slut, min första men definitivt inte den sista multirullen i min väska.
Kollar just själv efter en bra rulle att köra jerk med. Men det kan bli litet vad som helst, jag har inte bestämt mig ännu. ABU D5 ligger bra till det kan jag ju säga fast kanske man skall ha en....
Kommentera
-
Låter som att du hittat din ögonsten =)
Men, klart du ska ha en jerkrulle.
Jag har bestämt mig nu, FRB ska grejja en C5 Mag X till mig med tryckknapp istället för tangent (gillar inte tangent, fippligt) å så får jag guldstativ
Vet inte när jag ska köpa den dock, får vänta lite tills regeringen ger klartecken.
Fick precis klartecken för en gore-tex jacka så , ja..
Ska du ha en jerkrulle kan jag ju då passa på att rekomendera just C5 Mag X.
Det är svinbra att ha en magnetbroms på rullen, är det lite motvind och man vill kasta rakt ut i blåsten drar man upp bromsen lite till 7-8 kanske så slipper man skatbo..Sen drar man ner den när vinden står stille.. Riktigt långt lär man kunna kasta med den!
Jag aktar mig lite för D5 eftersom den är så pass ny.... man vet aldrig vilka problem den kan ha, barnsjukdomar är vanliga...
Lycka till med mörrumen!MINST 5 KG!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 846 visningar
1 gilla