Faaan vad många köttfiskare det är på denna sida!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Faaan vad många köttfiskare det är på denna sida!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Faaan vad många köttfiskare det är på denna sida!!!!!

Har märkt att det finns en väldig massa köttfiskare på denna sida som verkar slå ihjäl varenda lilla fisk dem får upp.

Har läst om "fiskare" som slår ihjäl 3-5 gäddor varje gång han är ute. Vad fan är det fär stil.....!

Visst kan man ta upp någon mat fisk någon gång men inte varje gång och inte 3-5 stycken!

Är det någon som håller med mig? Nån som inte?

Har i alla fall läst att det är många som köttar en väldig massa fisk, blir lessen varje gång jag är inne på denna sida.

Jo det är helt sant!!

Kommentera

"...fiskare som slår ihjäl 3-5 gäddor varje gång han är ute..."

Det beror väl också på hur ofta man är ute....

Kommentera

Tror du är ute och cyklar ganska rejält nu ... bara det att nästan alla är ordentligt less på att älta C&R precis hela tiden.

Av alla medlemmar här är det ganska få som klubbar för klubbandets skull.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag tycker det är ett väldigt tjat om c&r och vi har ju haft diskussionen en gång förut om jag inte minns fel?

Kommentera

Vad är det för fel med att slå ihjäl 3-5 fiskar om man gör det för att få mat eller för ett annat änamål? Är det bättre att släppa tillbaka fisken och sedan åka och köpa en falukorv eller kanske en odlad lax?

Har faktiskt lite svårt att se att det aldrig gnälls öber att grisar föds upp för att bli mat eller att vildlaxen håller på att dö ut för att det odlas enorma mängder som Svensson sedan tuggar i dig utan dåligt sammvete. Sedan gnälls det då någon tar upp fisk trots att det är för att äta. Att bara klubba ihjäl o slänga fisken utan anledning tror jag ingen på detta forum gör.

Tycker man ska ta och fundera lite i övriga djurrättsfrågor och kanske tänka lite extra speciellt på att käka odlad lax osv. Det verkar nästan som att alla djur förutom fisken är okej men speciellt gädda verkar vara heliga......
            Senast ändrad av GW; 2004-04-19, 15:27.
            För att undika missförstånd: jag är INTE Leif GW Persson. Detta är bara en hyllning till honom.

Kommentera

Re: Faaan vad många köttfiskare det är på denna sida!!!!!

Originally posted by Ant
              Har märkt att det finns en väldig massa köttfiskare på denna sida som verkar slå ihjäl varenda lilla fisk dem får upp.

Har läst om "fiskare" som slår ihjäl 3-5 gäddor varje gång han är ute. Vad fan är det fär stil.....!

Visst kan man ta upp någon mat fisk någon gång men inte varje gång och inte 3-5 stycken!

Är det någon som håller med mig? Nån som inte?

Har i alla fall läst att det är många som köttar en väldig massa fisk, blir lessen varje gång jag är inne på denna sida.
              snälla lilla flicka, var bara tyst-- kolla runt lite mer i forumet så inser du hur fel du har!
              Är bara så jävla less på deta snacket nu--

Edit några minuter senare:
              Har nu läst lite mer även jag och den senade tiden har det kommit upp flera trådar om detta, men även du måste väll fatta att det endast är för att provocera dessa har kommit upp... inget att störa sig på helt enkelt..
              Senast ändrad av El Crapone; 2004-04-19, 16:35.

><(((*>

Kommentera

Tycker du är helt ute och cycklar som sagt tidigare!! De flesta här använder sig av C&R eller suntförnuft.. Och jag tycker inte det är fel att klubba fisk om ända målet är mat. Brukar själv nästan alltid utöva C&R men visst klubbar även jag fisk ibland tex senaste var min båge på 3,8 som togs i går och tro det eller ej så smakade den jävligt bra
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Det är ju sådana här diskussioner som gör att man börjar undra om demokrati och yttrandefrihet är det rätta egentligen. Pöbeln är korkad och bör inte ha något att säga till om.

Jag vill att dessa inlägg upphör, hade jag haft det ultimata ansvaret så hade jag bara raderat all skit som startas, nog tur att så inte är fallet.

SÅ sluta hacka på varandra NU!!!
                  sigpic

Kommentera

så rätt!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 867 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B