Jag har tre stycken! fick fisk på första kastet med den blå silver! har fått fisk på den andra också, men inte på den stora än, men det beror ju på att jag inte gett den så mycket tid än!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bulldawg Poll
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mangeboy79har fått en gädda på min bulle har bara haft ett hugg! men har haft många följare upp till båten ganska grova gäddor. vet inte vad jag gör för fel. behöver kanske mer tid i vattnet!?
Kommentera
-
BD är en grym Jerk när man behöver komma ner lite på djupet har fått fisk på mina 3 olika färger. Huggen är ofta brutala och ger en skön hjärtklappning kanske det är aset denna gång ?
Kommentera
-
Jag har ingen Bulldawg och tänker heller inte skaffa.
Orsakerna är flera. Betet är för tungt att kasta för mina spön, är för dyrt att köpa och går antagligen djupare än 3 m.
Jag får redan idag mer gäddor än jag behöver ha, så varför optimera betesarsenalen ytterligare?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestJag har ingen Bulldawg och tänker heller inte skaffa.
Orsakerna är flera. Betet är för tungt att kasta för mina spön, är för dyrt att köpa och går antagligen djupare än 3 m.
Jag får redan idag mer gäddor än jag behöver ha, så varför optimera betesarsenalen ytterligare?
Hmm ja det kan väl vara kul att testa ett nytt bete tex? Finns flera modeller på bullen så dom behöver ju inte gå djupt.
Jag har ett gäng dawgs... har inte fått en gädda på dom än. Men det kommer väl...kanske
För det var ju det där med att ge dom tid.Senast ändrad av modemgurka; 2004-09-20, 19:20.LaSsE
Kommentera
-
BD:n är ett bra bete inget snack om den saken.Det gäller bara ge sig den tid det behöver , alla beten måste man ha förtroende för annars funkar det inte.Tog mig nästan ett år innan jag "fått till det" med BD:n och då med besked.Tog fram den till efterleksfisket i år och hitills så har det blivit flera fina pikes med en 12,2:a på topp.Då gällde det försommar och sommarfiske men jag är säker på att det kommer att hugga "fett" på BD:n även under höstfisket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jeppanBD:n är ett bra bete inget snack om den saken.Det gäller bara ge sig den tid det behöver , alla beten måste man ha förtroende för annars funkar det inte.Tog mig nästan ett år innan jag "fått till det" med BD:n och då med besked.Tog fram den till efterleksfisket i år och hitills så har det blivit flera fina pikes med en 12,2:a på topp.Då gällde det försommar och sommarfiske men jag är säker på att det kommer att hugga "fett" på BD:n även under höstfisket.LaSsE
Kommentera
-
Kul att höra att ni /han också fått lite sjyssta "pikes" på jerken.Det är ju inte bara att kasta ut den och veva , jerken kräver lite av fiskaren och polaren din har hittat rätt teknik.Ska inte tappa tråden men både BD och min egna jerk har funkat bra för mig , skillnaden är väl att jerken gav fisk i större storlek redan första turerna medan BD krävde mycket mer tid.Det var inte förrän jag satte på den på jerkspöt som jag tyckte att man fick in rätt känsla att fiska BD:n.Senast ändrad av jeppan; 2004-09-22, 19:16.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 816 visningar
1 gilla