Jag har kört mycket med BD, främst vid djupfiske. Riktigt irriterande att dänga en timme vid samma plats för att avsluta med en Stormjigg och omedelbart få en femkilos, sen om det är teknikfel kan jag inte svara på. "Tokvevning" på sommarn har jag inte provat ännu. Som sagt, jag vet att det är ett bra drag men jag har ännu inte lyckats med det i förhållande till fisketid...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bulldawg Poll
Collapse
X
-
Jenk>>> Självklart!!!! Jag har samma upfattning dvs. det man tror på får man också mycket fisk på, vet många som inte skulle kunna byta sin atom eller utö som gett dem såå många gäddor i alla härrans år. Fast just med bulldawg så hadde iaf jag STORA förväntnigar på betet (som en viss guide skrev om i FFA och lovordade med ord som "världens bästa gäddbete"). Jag har allsrig någonsin trott på att det finns ett "mirakelbete" som man knappt behöver slänga i vattnet a la "flying lure", men efter åtskilliga timmar med ett absurt gummibete i linändan utan att ha haft en enda känning börjar det klinga lite falskt med ord som "världens bästa". Och skulle jag endast ha ett enda gäddbete hade jag inte valt "världens bästa".
Kommentera
-
Men nu kan man inte säga att BDn är speciellt dyr. Till det priset som man får en nu ska man inte tveka, finns nog inget bete som sjunker så snyggt som Bulldawgen. Min största gädda förra året tog på en sjunkande BD, häftig när det bara "tickar" till när betet dyker...Man känner dessutom på vibrationerna i spöt när BDn sjunker, bara det är häftigt...
Kommentera
-
Hahaha jag har nog några måndags ex isåfall då jag inte blir särskilt imponerad utav "sjunkförmågan", visst de dalar väl ner men att beskriva det med ord som "betet simmar av sig själv" osv. tycker jag är lite magstarkt iallafall när det gäller mina bullar.
PS. någon som vill köpa en helt ny (i förpakning) "gammal" bulldawg (dvs den med skuren stjärt) i grå/vit färg. Priset blir mitt betalade pris + några tior då det verkar vara folk som är villiga att betala mer för dessa "gamla" som börjar bli svåra att få tag i?Senast ändrad av Rasmus; 2004-04-16, 20:28.
Kommentera
-
Originally posted by Rasmus
Jenk>>> Självklart!!!! Jag har samma upfattning dvs. det man tror på får man också mycket fisk på, vet många som inte skulle kunna byta sin atom eller utö som gett dem såå många gäddor i alla härrans år. Fast just med bulldawg så hadde iaf jag STORA förväntnigar på betet (som en viss guide skrev om i FFA och lovordade med ord som "världens bästa gäddbete"). Jag har allsrig någonsin trott på att det finns ett "mirakelbete" som man knappt behöver slänga i vattnet a la "flying lure", men efter åtskilliga timmar med ett absurt gummibete i linändan utan att ha haft en enda känning börjar det klinga lite falskt med ord som "världens bästa". Och skulle jag endast ha ett enda gäddbete hade jag inte valt "världens bästa".
Bd känns het men det kanske inte är det rätta betet om du ställer dig i enn liten sjö med snipor och du hoppas på bigfish. Det känns ändå lite som att BD och många andra jerk är för skärgårds och för dom större insjöarna där gäddorna verjligen flyttar runt beroende på årstiden te.x Vättern Vänern mfl. Men visst går det att ha bra jerkfiske i en mindre sjö oxå.Deluxe lures thats my work.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 816 visningar
1 gilla