Spø til lettere jerk fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spø til lettere jerk fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spø til lettere jerk fiske

Heisann
    Jeg lurer på hva folket her inne bruker til det lettere jerkfisket. Finnes det noen bra stenger i Sverige som har kastevekter opptil 50gram?
    Jerkfisket er ikke akurat kommet så langt her i Norge, så det er vanskelig og få tak i utstyr. Spø og baits er det vanskeligste å få tak i.
    Så om noen har et spø at rekomandera, til nevnte kastevekter?

Michael
    'dawg, mans best friend!

BeastMaster Jerkbait påstås galant klara vikter upp till 35g + Den matchar på så sätt Rapalas ytbeten och Storms ytbeten men de riktigt tunga jerkbeten blir nog för mycket för det spöet.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Originally posted by BeBest
      BeastMaster Jerkbait påstås galant klara vikter upp till 35g + Den matchar på så sätt Rapalas ytbeten och Storms ytbeten men de riktigt tunga jerkbeten blir nog för mycket för det spöet.
      Beastmaster är en påk. Klart underklassat.Har iofs inte fiskat med det , men i butik känns det mycket styvare än mitt LF.

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

I säljesannonserna så säljer William ett Daiwa jerkspö som jag tror är ett bra köp. Fast det är ju avsett för lite tyngre fiske än upp till -50 gram. Dock är det för lågt klassat för mina behov. Varför så lätta jerkar? Jag för min del fick byta till ett heavy spö för att mitt gamla var lite klent för alla nya jättebeten som dyker upp.

Kommentera

Originally posted by KG?
          I säljesannonserna så säljer William ett Daiwa jerkspö som jag tror är ett bra köp. Fast det är ju avsett för lite tyngre fiske än upp till -50 gram. Dock är det för lågt klassat för mina behov. Varför så lätta jerkar? Jag för min del fick byta till ett heavy spö för att mitt gamla var lite klent för alla nya jättebeten som dyker upp.
          Takk for svar!
          Beast Master jb spø? Ikke sett i norge, men så er ikke compre eller noen av lavprofils rullerna (Citica, Curado) her heller....
          Jeg har en Daiwa Procaster og 1 Berkley Lightning Rod, Hank Parker spø. Daiwan klarer såder lette beten, men skulle gjerne hatt en litt lettere og. Har tilbud på 2 Berkley spø til, Ken Cook og en annen H. Parker, til 500.- stk. Men de ligger i ca samma klass, så jeg ser ikke poenget med dem.

Er det noen bra butikker i nærheten av grensen (Svinesund, Norby) som har bra meg JB utvalg?

Michael
          'dawg, mans best friend!

Kommentera

Längd / Length: 180 cm (6 ft) , 1-del / One piece
            Spövikt: 142 gr. Kastvikt: 15-60 gr. Ideal betesvikt: 25-50 gr.

edit; Missade att det stod "Spön / Rods (Sweden only)"
            BJ@

Kommentera

Takker!
              Tror jeg skal klare å få sendt det til en kompis i Sverige som evt da sender til meg. Eller kanskje det er på tide med en lengre kjøre tur

Michael
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

Fox släpper ett lättare Jerkspö för de nya Micro Jerk dragen. Har inte sett eller provat spöt själv. Men kolla på FOX hemsida.

Kommentera

Originally posted by jst
                  Fox släpper ett lättare Jerkspö för de nya Micro Jerk dragen. Har inte sett eller provat spöt själv. Men kolla på FOX hemsida.
                  Er det Dave Kelbrigck Micro Jerk spøet? En bekjent har det i butikken sin, men jeg finner det litt dyrt..
                  Jaja for lete videre, takk for alle tips så langt.

Michael
                  'dawg, mans best friend!

Kommentera

Jepp... Det är Dave Kelbrigck Micro Jerk spöt. Vet inte vad det kostar, men Fox brukar vara dyra

Själv kör jag RST / Lundgrens LF Jerk Premium Light och är mycket nöjd med det. Har också ett Daiwa Procaster (Haspel versionen) för riktigt små jerkdrag. Använder det även för fetare jiggar. Gick att köpa på Willys för 350 kr för ett tag sedan. Tror fullpriset för det spöt är 500:-. Är väl inget "hyperspö" men har fungerat fin fint. Det är ett delbart 6 fots spö. Har även använt det till wobblers om jag är ute i en kajak eller annan mindre "farkost". Spöt är ingen kastkanon, men längden gör det hanterbart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B