Har lagt måånga timmar i blekinge skärgård de sista 2 säsongerna och börjar få lite kläm på väder/vind och biotop. Tycker att jag varierar fisket en del med jerk i olika former och traditionella wobblers som zalt, cisco kid, bomber mm. Fiskar på grynnor, vikar uddar mm. Fångar en del gäddor men dom är så små. Det har gått lite troll i det hela känns det som i nuläget så jag behöver lite handfasta tips på hur jag ska hitta större gädda. Jag har läst att man ska fiska djupt efter storgäddan men jag blir inte klok på hur man ska lägga upp det. Jag har provat ett flertal tillfällen att ankra på någon "djupbrant" men utan resultat. Problemet är att jag inte har några referenser när jag fiskar på djupt vatten bortsett från att ekolodet berättar hur djupt det är. Hur ser en typisk "bra" djupbrant ut? Var ska man leta efter en "bra" djupbrant.
Nädå, jerk suger inte enligt mitt tycke utan det fungerar lika bra som vanliga wobblers på lite grundare vatten. Det är kanske självförtroendet som suger just nu.
Nädå, jerk suger inte enligt mitt tycke utan det fungerar lika bra som vanliga wobblers på lite grundare vatten. Det är kanske självförtroendet som suger just nu.
Kommentera