kass teknik? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kass teknik?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kass teknik?

Tjenare, jag var ute och fiskade häromdan i en ganska stor insjö för att jerka lite gädda, Och där har jag fått gädda förut med inte på jerkbait.. Iallafall så stog jag där och jerkade ganska länge med alla möjliga jerkbaits, och jag provade att låta den sjunka osv.. Men det går åt skogen eftersom jag står på land och då fastnar jerket alltid om den vandrar för långt ner.. Iallafall stog jag där kanske 1-1.30 tim och jerkade men utan varken hugg eller fångst.. När jag och min skulle gå iväg, så skulle polarn bara sätta på ett tung skeddrag för att sträcka linan på rullen.. Och vips så fick han en gädda, och han fiskade inte när jag gjorde, för det var tänkt att han bara skulle kolla på.. Iallafall så fick han en gädda på första kastet medans jag hade stått där och försökt i över en timme att få gädda..

Vad gör jag för fel?
    Abborre: 1700gr

Ett fel kan vara att du låser dig till att använda en enda teknik. Di kompis valde en annan teknik och den råkade vara den dagens lösen.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Ett fel kan vara att du låser dig till att använda en enda teknik. Di kompis valde en annan teknik och den råkade vara den dagens lösen.

jag provade oxå med olika skeddrag men slutade kvick eftersom rullen har en förmåga att trasla i linan om man kastar för lätta beten.. Eller så kommer dom ingenstans om man skruvar åt för hårt..
      Abborre: 1700gr

Kommentera

Ja finns inget lätt svar då jag känner igen det där- Jerkar aldrig från land förrutom för att testa några nya jerks eller allmänt kasta lite.
        Var ute idag strålande sol och 25 grader men gäddan högg som en tokig idag. Dock inga stora utan på ett par kilo och det var samtliga gäddor som tog på en piggy=) Så hasplade lite också men inte ett napp så jerk fishing är inte alltid överlägset men förbannat roligt att syssla med och kommer satsa själv på att ska dra en tia minst tills nästa sommar=) Happy jerking
        Sex är som att fiska! Ibland går det och ibland inte

Kommentera

Att variera farten du jerkar hem draget är en variant, en annan är att inte bara tänka på att få fisk. Jag känner att jag fångar mer fisk när jag tänker på hur betet ser ut i vattnet alternativ hur jag spinner hem draget när jag får hugg. Sommargäddan gillar gärna snabbt infiskade drag, även om det inte är jättestor fisk är det allt kul ändå

Kommentera

Ursprungligen postat av långsjö Visa inlägg
            jag provade oxå med olika skeddrag men slutade kvick eftersom rullen har en förmåga att trasla i linan om man kastar för lätta beten.. Eller så kommer dom ingenstans om man skruvar åt för hårt..
            Därför är det bra att ha mer än en utrustning. Olika rullar och spön för olika betesvikter och typer
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 786 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B