Gösfiske från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösfiske från land

Jag har lite funderingar om gösfiske. JAg fiskar uteslutande från land (det blir mest gädda och borre) det vore kul att göra ett ordentligt försök att kroka en gös (eller flera). vad ska man tänka på hur ska stället se ut? djupbrant, grundområde eller vad ska jag leta efter? ge gärna tips, jag har försökt leta här på forumet men hittar mest om trolling. jag antar att det är det båsta sättet att hitta dom....

eller ska jag ge upp innan jag ens har börjat?! kanske är lönlöst att fiska gös från land...
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Är det ingen som har några erfarenheter av detta?
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

finns det gös där du fiskar å du ska köra från land, så dagtid kanske bottenmete med en liten mört kan fungera (:

Kommentera

Gös funkar utmärkt att fånga vid strömt vatten , iaf vad jag upplevt, kastar du långt med wobber så kan du dra upp 2-3 stycken..
        Drog själv upp 3 gösar o då har jag åkt förbi många bryggor , så det måste gå.. På kvällen..

Kommentera

Samma som för trolling

När du fiskar från land gäller ju samma princip som vid mete från båt eller trolling. Kan du nå en djupbrant med en aning strömt vatten borde gösen inte vara långt borta. Bäst förhållande får du om du har vinden mot dej. Sluttar det brant hade jag valt flötmete, om det är flackare hade jag kört bottenmete. Allt pga risk för bottennapp. Sjöarna jag fiskar i är gösen nästan mer på hugget dagtid än kväll, så testa lite olika tider.

Har du en ström utanför fiskeplatsen som du kan nå så kasta ut betet "uppströms" och låt strömmen föra betet "nedströms". Det är ett ganska naturligt sätt för gösen att jaga, ligger och väntar på att godsaker ska komma flytandes.

Skitfiske som fan
          www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            Jag har lite funderingar om gösfiske. JAg fiskar uteslutande från land (det blir mest gädda och borre) det vore kul att göra ett ordentligt försök att kroka en gös (eller flera). vad ska man tänka på hur ska stället se ut? djupbrant, grundområde eller vad ska jag leta efter? ge gärna tips, jag har försökt leta här på forumet men hittar mest om trolling. jag antar att det är det båsta sättet att hitta dom....

eller ska jag ge upp innan jag ens har börjat?! kanske är lönlöst att fiska gös från land...
            Hej Daniel Grynnning; Från gamla Nockebybron, träbron mellan Nockeby och Kärsön togs enorma mängder Gös förr. Som grabb anglade jag ofta med löja och småabborre från broräcket sena sommarkvällar och nätter. Under klaffbron vid Eriksund i Mälaren brukar det stå grabbar och fiska Gös både med spinn och mete. Likaså gäller gamla järnvägsbron vid Ekolsund. Söderut har du bron till Mörkö (Östersjön). Broar med strömmande vatten under är ofta garanterade Gösstråk...
            Go for the Big Walleyes!

Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 911 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B