Vad är ditt bästa gädddrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är ditt bästa gädddrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cisco Kid 600, tiger stripe har jag mycket stort förtroende för. Vissa tider har brorsan och jag kört den som enda wobbler...och sen kvällstid, sommar med nedbruten sked...

Kommentera

• Allmänt, efter OF tips...efter A. Romero,s 13.20 kg,s gädda i trekanten sen kväll, efter att ha provat varje drag lådan i desperatipon, satte på en just Cisco kid, vilket den högg på...Har jag haft fötroende för den wobblen. Ett ex, plockade vid ett tillfälle, med kompisar, 25 gäddor över metern, fem mellan 11-12 kg, sommargäddor...samtliga högg på Cisko Kid, 600, tiger stipes...

Kommentera

• Spinnerbaits lockar till hugg

Ursprungligen postat av Gurre
        Hallo vad är ditt bästa gäddrag som alltid hänger på linan när du fiskar.
        Spinnerbaits lockar till hugg!
        En suveränt skriven spinnerbaitsartikel, "SÄTT SNURR PÅ GÄDDFISKET" skriven av P A Högberg hittade jag i senaste numret av FISKE FÖR ALLA, Nr 7, 2006. Det här är en av de mest informativa och läsvärda gäddfiskeartiklar jag läst under senare år...en klar banbrytare!

Go for them!
        Old Firehand

Kommentera

• Abu Atom den ger nästan alltid fisk och mörrumspinnare är suverän , och så en stor gammal Zalt , dom nya är inget och ha

Kommentera

• Ursprungligen postat av BeBest
            Jag prövade sådana för ca 35 år sen. Jag blev oerhört besviken på det dragets snurrande gång. Antingen planade det på ytan eller så roterade det som en spinnarsked. Kroken hängde ofta upp sig också.
            I rena ilskan lät jag leke och krok byta plats och fick en liten gädda.
            Jag är sedan dess mycket misstänksam mot ”bredaxlade” beten. Gillar sådana som har breda ”höfter” bättre.
            Mem Kaleva var ett populärt bete att ro drag med, så något som lockade måste det ha haft trots allt. Och som sagt det fanns många tillverkare och kanske deras produkter hade lite olika egenskaper och att jag råkade få ett ex av den sämsta sortens kopior.
            BeBest; Är det verkligen favoriserade beten du beskriver. Smala axlar, breda höfter och ...... .... passar mera in på min idealkvinna!
            Go for it!
            Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand
              Den wobbler jag fått drygt niotusen gäddor på sedan 1959 är Cisco Kid 600 (förr Musky Cisco Kid) i färgerna Black Silver, Blue Silver och Green Gold. Wobblern går att laga med Karlssons klister om monstergäddorna skulle bita hål på den. Skeden går att bocka ner för att få en grundare och yvigare gång om så önskas. Kort sagt, Cisco Kid 600 är sedan 46 år tillbaka min absoluta favoritwobbler vid fiske efter grov gädda.
              Har ett par såna, tycker tre st trekrokar är för många, tänkte ta bort en och omplacera den andra bukkroken, testat detta? bra eller anus?
              vad täta de gamla hålen med om jag provar? Karlssons?

Mvh

Kommentera

• Rapala...

Kommentera

• Snygg bumpning Gäddbjörnen... Bara sex år senare..

Kommentera

• Kul att se hur saker ändras med tiden... då skulle jag nog höftat till med Conrad Wobbler, nu är det Fatso stor och liten som drar iallafall störst!

Kommentera

• Alltid Zalt!
                      www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar