gäddleken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddleken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddleken

tjena tjena!

så här på våren ska man ju leta efter gäddorna där dom leker. mitt problem är bara att veta VART dom leker. jag fiskar nämnligen i en liten å (ganska bred med stora vattenområden men ändå en å) den är ungefär lika djup överallt (2-4M) och har inga direkta vikar eller dylikt. finns det andra ställen än bara de klassiska "lekvikarna" där gäddorna leker? vad bör man tänka på i ett sånt här läge?

skulle verkligen bli glad för tips då jag vet att ån producerar sjukt stora och fina gäddor
    tack på förhand /Hidin

vart dom leker har jag ingen aning om men jag fiskar mycket i ösan här utanför skövde. jag har mina ställen jag "alltid" får gädda. brukar till och med vara på dom första kasten. precis där jag står är ån som ett S jag kallar det stället för chikanen.. föra "chikanen" är det lite mer strömt tror detta beror på varför jag alltid för fisk just där. testar alltid några kasst precis efter strömmande vatten.

i åar brukar det oftast vara ur gröpt längst med kanterna på ån efter vattnet och där kan även gäddan ligga.. hoppas du förstår vad jag menar =) men jag vet inte jag fiskar på dom ställen jag känner till. sen om detta jag skriver är nåt användbart det får du avgöra. finns nog många duktigare gäddfiskare som kan ge dig bättre tips. Mvh sf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
    23 svar
    3 866 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B