C3 5601 Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C3 5601 Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• C3 5601 Jerk

Hej!

Priskillnaden mellan en vanlig C3 och en C3 jerk är ca 500 spänn, är det lönt att köpa jerkmodellen eller funkar den vanliga C3an lika bra till jerkfiske?

du menar amb 5601 JB eller?

Kommentera

Köp C3an du den biligare som kostar typ 1100kr va ?
      Den funkar kanon för Jerk
      Fish hard Go PRO

Kommentera

ja jag menar JB, antog att det stod för jerkbait

Kommentera

själv gillar jag inte JB rullen alls, funkar inte att fiska utan superstopp då man är van vid det.'

Då jerkar jag hellre sönder en EON om året.

Kommentera

jag har en JB ;-)
            MastaPike: tror du inte e van för att du har jerkbaitfiskat med en rulle som har superstopp (typ eon som du skrev)
            Henrik: det där med att det inte fins superstopp på JB:n e för att det går sönder efter ett tag och gör ljud ;s
            men vill du inte betala 500 mer så går det nog bra med c3:an
            själv köpte jag JB:n för att jag vill inte köpa en ny rulle hela tiden plus att det är inte kul om rullen blir paj på en fisketur ;S som sagt borde JB:n tåla mer en de vanlliga rullarna! ska du ha en c3 så fins den hos attitudebaits för 799 ;-) www.attitudebaits.com

Kommentera

Anledningen till att ABU tog fram JB:n är att det fick för många reklamationer på de vanliga ambisarna, från jerkbaitfiskare. Det finns bara två rullar som håller för jerkbaitfiske från ABU och det är EON och JB:n. De andra går sönder i backspärren. Jag har jerkbaitfiskat i snart 10 år och provat snart sagt allt som finns med andra ord kan jag säga att jag vet vad jag talar om.

Kommentera

sen att kvalitén överlag på JB:n verkar suga rejält är juh en annan femma polarn är inne på sin tredje nu tror jag, vi snackar två reklamationer på knappt en säsong! första gången började fanskapet rosta, sen när han skulle byta ut den skar nästa redan i butiken när han skulle spola på ny lina! men än så länge så verkar nummer 3 hålla, peppar peppar...

själv kör jag c3, lilla varianten...(4601) har dängt både bulldagws regular och helltails under en säsong utan några som helst problem...
                Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

Jag tycker EON fungerar bra annars, visst kan den låta lite ibland men om den får ta sig en tur till svängsta i halvåret så fungerar den perfekt!

Kommentera

NIC.... har själv tappat räkningen men jag tror ta mej f*n att jag är inne på nummer fyra... sen att jag körde en EON innan det som höll i två turer... jaja.. fiskar man tungt så gör man.. men jag är annars väldigt nöjd med JBn... den är grymt skön och kastegenskaperna tycker jag är superba... men som det är skrivet... C3an verkar tåla en del den med....
                    LureAction.com - www.lureaction.com - Massor av undervattensfilmer på beten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B