hur fiskar ni med en sjunkande zalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur fiskar ni med en sjunkande zalt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur fiskar ni med en sjunkande zalt?

ok, lite pinsamt
    jag har 3 zaltar 19 sjunk. jag har provat de lite då o då, men jag har inte riktigit fått fisk på de. och eftersom priserna på gamla sjunkande zaltar på trader är sjukt höga så antar jag att de beten levererar. jag har provat fiska med de året runt. i lite djupare vatten vid grynor, jag har låtit de sjunka till botten o sedan vevade in de med olika farter o vevstopp. jag har letat efter info på fourumet men hittade inte riktigit "en guide för att fiska en sjunkande zalt"...
    så jag undrar när använder ni de? hur och var?
    jag kommer ihåg en gammal artikel från fiske feber där de beskriver fiske efter gädda i blekinge i djup runt 10 meter. de fiskade med flytande zalt med bly på tafsen och stora shad jiggar. är det någon som fiskar sådär?
    tycker bara att det är intressant att höra hur ni fiskar och tackar för alla svar!
    mvh
    Eitan
    http://lurehunter.blogspot.com

Ursprungligen postat av eitan Visa inlägg
    ok, lite pinsamt
    jag har 3 zaltar 19 sjunk. jag har provat de lite då o då, men jag har inte riktigit fått fisk på de. och eftersom priserna på gamla sjunkande zaltar på trader är sjukt höga så antar jag att de beten levererar. jag har provat fiska med de året runt. i lite djupare vatten vid grynor, jag har låtit de sjunka till botten o sedan vevade in de med olika farter o vevstopp. jag har letat efter info på fourumet men hittade inte riktigit "en guide för att fiska en sjunkande zalt"...
    så jag undrar när använder ni de? hur och var?
    jag kommer ihåg en gammal artikel från fiske feber där de beskriver fiske efter gädda i blekinge i djup runt 10 meter. de fiskade med flytande zalt med bly på tafsen och stora shad jiggar. är det någon som fiskar sådär?
    tycker bara att det är intressant att höra hur ni fiskar och tackar för alla svar!
    mvh
    Eitan
    Jag tycker dom är bra framför allt tidig vår å sen höst ja fiskar mina sjunkZaltar på branterna sen om det är grynna eller en flad som brantar ut bra djup är väll 4 meter å djupare . Zalt är lite som Tailbeten man kan inte veva dom för sakta .
    Sommar å tidig höst tycker ja Zam fiskar bättre.

Orginakrokarna är ganska tunga man kan byta till Owner eller gamma i stället men det är mer viktigt på den svävande modellen .

/Fredrik

Kommentera

ok, tack för svaret! ska prova.

Kommentera

Krokarna på zalt är usla. Det bästa jag nånsin fått på en zalt är en abborre på 1.3kg.... Tycker de ser fina ut, men av nån anledning har zalt aldrig levererat för mig... :/

Som sagt så har jag aldrig haft nån framgång med zaltarna, men tror definitivt att de skulle kunna leverera vid sakta spinnfiske på våren och även hösttrolling. Den främsta anledningen att jag inte fått nå bra är nog helt enkelt att de lever i betesboxen i stort sett jämnt.
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Jag har fått 3st på zalt men ej fiskat så mycket med dem pga. att jag köpte dem sent förra året...

Den största togs på en sjunkande med bara vanlig invevning och vägde 3.6kg

Kommentera

morta:på trolling så har jag fått flest gäddor på en 19flyt papegoj. så de levererar, men jag funderade på hur de som är tokiga i sjunkande zaltar fiskar med de.
            och en abbore på 1.3 är ganska bra tycker jag

Kommentera

Jag brukar låta draget sjunka en bit sen veva in med små ryck ibland

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 914 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B