Många snackar ju om en massa nya jerkbaits osv. Men även om du har 100 olika modeller så måste du ju kunna fiska dom fullt ut annars har du ingen nytta av att äga betet förutom att du kanske plockar en slump gädda ibland. Själv anser jag att det är viktigaste inom JB att man ska ha full kontroll över betet och kunna styra det till dert djup och den rörelse som man önskar. Och med lite eftertänksamhet så kommer man ganska snabbt fram tillat det tar inte precis 5timmar för att lära sig hur ett bete fungerar utan kanske dagar med aktivt fiske. Jag satt nämligen och sneglade lite i ett gammal FFA nummer i en artikel som hette dom enda betena du behöver. Och när jag själv kollar på de beten jag har så inser man ganska snabbt att jag kan inte kontrollera alla betena till 100% visst kan jag räkna sjunkhastighet och fixa gånger men inte hur jag ska fiska det för att hålla det på ett önskvärt djup och få dom rörelser i sidled osv
anser du att du kan kontrollera dina beten bra? och har du några tips för ett visst bete?
anser du att du kan kontrollera dina beten bra? och har du några tips för ett visst bete?
Kommentera