någon som har ett bra tips på rulle till ett sånt här spö?Längesen jag handlade en haspelrulle nu men de bästa köp jag gjort innan har väl varit shimano rullar men tänkte jag skulle skicka ut en förfrågan här och få lite tips.Ska dängas stora beten med detta så blir ju en ganska rejäl kaffekvarn som går åt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle till ett RST LF CHOPPER HASPEL?
Collapse
X
-
mm penn har jag tittat på.Hillar att den saknar bakåtvevning som man ändå aldrig använder.Är det några andra än engelsmän som ens använder det?Finns en slirbroms på rullarna men den använder de som nödlösning.Det enda jag inte gillar med pennrullen så är det vevknoppen.Den är allt annat än skön annars är priset bra och den känns robust och kastar bra.Hur är bromsen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inläggnågon som har ett bra tips på rulle till ett sånt här spö?Längesen jag handlade en haspelrulle nu men de bästa köp jag gjort innan har väl varit shimano rullar men tänkte jag skulle skicka ut en förfrågan här och få lite tips.Ska dängas stora beten med detta så blir ju en ganska rejäl kaffekvarn som går åt
Skulle ja ändå välja Haspel så finns det 2 steg å gå .
1 Ja köper en billig rulle som ja slänger efter 2 säsonger
2 Ja köper en rulle som ska tåla saltvatten .
Jag har aldrig ägt en haspelrulle som håller tyst när man vevar in allafall inte efter fiske i sthlm skärgård .Den börjar väsnas vid invevning å då blir man irreterad å tappar fokus på fisket .
Köpa dyrt = kvalitee stämmer inte på haspel jag har sett shimano rullar låta efter bara några månders hårt fiske . Att skruva i sär å göra rent är nog inget ja grejar allafall , tror inte det är meningen att man ska göra det heller.
cardinal saltwater eller Penn skulle ja nog välja se till å ha 5 års garanti å var riktigt grinig om den börjar väsnas .
/Fredrik
Kommentera
-
fiskar inte i saltvatten som det är nu men vem vet det kanske man kommer att göra framåt.De flesta haspelrullar känns det som att det är för mycket lull lull i.Man behöver häften av vad som finns innanför skalet men det är vad de försöker sälja dem på att det är en massa teknik i och så står det någon bokstavskombination som knappt någon vet vad det är för något ändå.Lr så skryter de om mängden kullager som inte säger något om hur bra rullen är egentligen men det är en av anledningarna att jag la ut den här tråden med för att få tips av såna som har fiskat med grejerna
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 786 visningar
1 gilla