Är det bara jag som tycker Jerkbait blivit sämre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det bara jag som tycker Jerkbait blivit sämre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är det bara jag som tycker Jerkbait blivit sämre

Fisket sista säongen har ju vart bedrövligt 2004-2005 kunde ja få 10 gäddor på jerkbait i en större grund vik.Åker ja till samma vik dom 2 sista åren får ja knappt fisk ,fast det är typ samma förutsättningar. Ja vet inte om gäddan lär sig känna igen visa beten eller om dom bara flyttat på sig .
    Har länge funderat på det där å nu läste ja en aritikel av Anders Forsberg som hade en liknande teori.
    Ni som har båt på trailer berörs ju inte på samma vis då ni kan va mer rörliga i erat fiske .Men ni som jag som kanske fiskar i samma vatten i samma vass å på samma grynna året om kanske har märkt det också .
    Vet inte hur det va förr men då bonkade man ju det mesta så gäddan han väll aldrig lära sig .
    Så när Gäddfeber 2 spelas in på stora värtan med liknande resultat som i ettan å bara på Buster jerk så ska ja genast avskriva min teori som helt felaktig .

/Fredrik
    Senast ändrad av jerklimpan; 2009-12-27, 19:10.

säg inte så nu jag ska ju börja jerka i sommar

Kommentera

Byt bete... kör inte på i samma gamla spår med bara BJ & BB!!

Tyckte själv att det blivit "sämre" men efter taktik och betesbyte rullar det på igen..

Skitfiske!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
        Byt bete... kör inte på i samma gamla spår med bara BJ & BB!!

Tyckte själv att det blivit "sämre" men efter taktik och betesbyte rullar det på igen..

Skitfiske!!
        Men många jerkbaites har ju liknade gång man kanske ska köra med Atom istället ja vet inte ja .Har upplevt samma problem på ett annat ställe med Hell tail som gick så jävla bra för 2 år sen

/Fredrik

Kommentera

klart dom blir krok skygga
          efter ett hårt fiske tryck
          kolla bara där det guidas hårt
          det är trögare än trögast där nått år efter dm lämnat stället!
          sen kommer det åter
          men tror många har haft ett trögt 09
          folk man har pratat med säger 09 vart skit! även guider
          läs vad hasse nordin skivet det sämsta fisket på 30 år!!!!
          å han har ju guidat nått år å fört dagbok över alla år!
          nu laddar vi för ett bättre 09
          även värmdö vatten är tråkiga nu mera om man ska tro mange på sumpans sportfiske
          hade hann i båten lucia dagen hade 14 landade i båten på 5 timmar ahns bästa fiske detta år!
          JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
          <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            Men många jerkbaites har ju liknade gång man kanske ska köra med Atom istället ja vet inte ja .Har upplevt samma problem på ett annat ställe med Hell tail som gick så jävla bra för 2 år sen

/Fredrik
            Tyst med dig... Har ju själv laddat upp inför nästa års fiske med ett seriöst spinnfiskekit som komplement till jerkfisket!!! Skvallra inte för alla andra, vi lär ju va dom enda med "vanliga" beten om du bara kan hålla tyst!!

Nädå, men allvarligt talat har receptet för mig iaf varit att fiska med mindre beten så lite spinnfiske med dom gamla trotjänarna kanske inte e helt fel!?

Och det var länge sen gäddorna såg en vanlig wobbler eller ett gammalt hederligt Atom.. Vilket jag f.ö tog min första gädda över 5kg på för många år sen!!

Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Fisket sista säongen har ju vart bedrövligt 2004-2005 kunde ja få 10 gäddor på jerkbait i en större grund vik.Åker ja till samma vik dom 2 sista åren får ja knappt fisk ,fast det är typ samma förutsättningar. Ja vet inte om gäddan lär sig känna igen visa beten eller om dom bara flyttat på sig .
              Har länge funderat på det där å nu läste ja en aritikel av Anders Forsberg som hade en liknande teori.
              Ni som har båt på trailer berörs ju inte på samma vis då ni kan va mer rörliga i erat fiske .Men ni som jag som kanske fiskar i samma vatten i samma vass å på samma grynna året om kanske har märkt det också .
              Vet inte hur det va förr men då bonkade man ju det mesta så gäddan han väll aldrig lära sig .
              Så när Gäddfeber 2 spelas in på stora värtan med liknande resultat som i ettan å bara på Buster jerk så ska ja genast avskriva min teori som helt felaktig .

/Fredrik
              Hej Fredrik Jerklimpan; Misströsta inte! Nästa år kommer du att fånga flera Stora Gäddor över 10 kilos vikt, om du följer mina 34 Gäddfisketips, som du hittar vid Bildgalleriet på första sidan av www.trumman.com. Dessa Gäddfisketips har jag kommit fram till efter mer än 60 års Gäddfiske och skrivit för att just du i december nästa år ska kunna säga till dig själv att 2010 var ett fantastiskt Gäddfiskeår...

Att konsekvent fiska efter Gädda i samma vikar med samma beten, på samma sätt och vid samma tider som under de tjugo senaste fisketurerna kan bara resultatmässigt gå åt ett håll...

De Stora Gäddorna har memorerat och samlat erfarenheter ända sedan de var små! De lär sig dina metoder, färgerna på dina jerkbaits och hur du fiskar in dem. De lär sig också andra fiskares metoder och beten. Gäddorna har ju också under senare år fått betydligt förbättrade möjligheter till inlärning, eftersom många skickliga Gäddfiskare bedriver C&R ( Catch & Release) vid sitt Gäddfiske. De Stora Gäddorna har helt enkelt blivit "krokvana" och är inte alls lika lättlurade som de små eller när de själva var små....

En Gädda som väger 10 kilo kan vara mellan 20 och 30 år gammal och hon har samlat på sig enorma erfarenheter om vad som går att äta och vad som är farligt. En båt med två personer som står upp i båten och viftar med spön och dänger plaskande beten i vattnet betyder fara och inget annat för en erfaren Gädda. En Gädda som väger 15 kilo kan vara 30 - 45 år gammal och bör ha hunnit lära sig ännu mer om vad som kan vara matnyttigt eller skadligt.

Mitt första tips till dig inför 2010 års Gäddfiskesäsong är att du börjar varje fiskedag med att fiska på två helt nya platser med både nya och gamla beten och metoder och jag vågar garantera dig att nästa år blir ditt bästa Gäddfiskeår hittills....
              Gott Slut på gamla året och ett Gott Nytt 2010.
              Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av uppsalakille Visa inlägg
                klart dom blir krok skygga
                efter ett hårt fiske tryck
                kolla bara där det guidas hårt
                det är trögare än trögast där nått år efter dm lämnat stället!
                sen kommer det åter
                men tror många har haft ett trögt 09
                folk man har pratat med säger 09 vart skit! även guider
                läs vad hasse nordin skivet det sämsta fisket på 30 år!!!!
                å han har ju guidat nått år å fört dagbok över alla år!
                nu laddar vi för ett bättre 09
                även värmdö vatten är tråkiga nu mera om man ska tro mange på sumpans sportfiske
                hade hann i båten lucia dagen hade 14 landade i båten på 5 timmar ahns bästa fiske detta år!
                Värmdö vatten är verligen döda som du säger... Försöker själv att hitta nya spännande vatten och jag tycker att jag lyckats hyfsat bra. Påstår fortfarande att det är roligare att fånga strömmgäddor än tråkiga skärgårdsgäddor...
                Shimano cardiff for pike-ident
                Men en Amba predator sitter nog inte fel!

Kommentera

har varit en sämmre säsong i de vatten jag fiskat men mycket tror jag vädret spelat roll.Isen låg fram till början på april på de flesta av de vatten som jag fiskar och när den väl gick upp så lekte fisken för fullt.Sommaren var bara regn och regn nästan och sen kom det en ordentlig köldknäpp så fort det blev höst för att sedan bli 10 grader och mulet med regn.Känns int som att vädret varit med heller.Det går alltid att få vissa bra perioder ändå men man kan inte ställa sig med samma beten och fiska likadant som innan och vänta sig samma resultat.Fiska betena annorlunda och prova andra typer av beten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 867 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B