Vad föreslår ni ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad föreslår ni ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad föreslår ni ??

Hej jag har lite svår att bestämma mig vad jag vill ha och vad som är skönast. lågprofils rulle eller "hög" profil till att jerka.
    tycker om dom "höga" ambassadeur rullarna, men känns endå smidigare med låg profil. vad kör ni med när ni jerkar ??
    mvh!

JB och Predator..

JB´n är en grym slitvarg om än lite "grov i kanterna".

Predatorn kastar lätt 25-30% längre än JB´n på samma spö, fin att fiska med och den högre utv. är guld värd ibland.

Det är möjligt att Revo Toron kan hålla för långvarigt jerkande, men för jerk är mitt val enkelt! Classic Ambassadeur!!

Mvh.

Kommentera

5601 jb.. min egen erfarenhet o många andras här på sidan e att lågprofils rullarna håller bara en säsong eller två.. även fått de bekräftat av den lokale sportfiske handlaren

Kommentera

Min cardiff är den skönaste jag jerkat med! föredrar den frmför bla. Jbn...

känns rubust och kastar långt även med lätta beten.

Kommentera

Beror väl på vilket jerk du ska hålla på med. Lätt, upp till 30-35g eller vanlig/tung..
          Till lättjerk finns det många fina rullar att pilla med, även lågprofilare. Har själv en Daiwa Aggrest, importerad från Japan men den skulle jag aldrig kasta beten tyngre än 35g.

Alldeles för många lågprofilare har brakat när okunniga försäljare prackar på en rullar som inte håller för fisket som är tänkt att utövas.
          Revo Toron har jag bara hört gott om till tungt jerkfiske. Förmodligen en av vääääldigt få som faktiskt håller för den typen av fiske.
          Personligen tycker jag inte den är speciellt skön i handen eftersom den är bredare än en vanlig lågprofilare vilket gör att den är lite knepig att greppa.. Men det är endast min personliga åsikt.

Till vanligt jerk med tex buster eller BB så använder jag en Record. Superskön. Men abu har ju en uppsjö av rullar som ligger nästan identiskt i handen så det är bara att välja o vraka
          Senast ändrad av MarwinD; 2009-11-10, 20:17.

Kommentera

Tjena!
            Jag använder Revo Toro till tyngre jerkfiske, haft den i 4månader nu, vart in på lagning 1gång! Då var den halvt slut! Men jag tycker den rullen är grymt skön att greppa, man orkar fiska länge. Och kastlängden är väldigt bra enligt mig.
            sigpic
            www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Ambassadeur 55a Pro Rocket, den håller i längden.
              www.utreel.com

Kommentera

Kör med både en Amb. C6 och lågprofilaren Pleuger Shakespeare. Gillar båda!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
                  JB och Predator..

JB´n är en grym slitvarg om än lite "grov i kanterna".

Predatorn kastar lätt 25-30% längre än JB´n på samma spö, fin att fiska med och den högre utv. är guld värd ibland.

Det är möjligt att Revo Toron kan hålla för långvarigt jerkande, men för jerk är mitt val enkelt! Classic Ambassadeur!!

Mvh.

Tycker du har fel när du säger att Predatorn kastar 25-30% längre än JB'n. Jag har en JB, en kompis till mig har en Predator, jag kastar längre än vad han gör. Vi har inte samma spö, men även om vi skulle ha det skulle jag ha väldigt svårt att tro att Predatorn kastar 25-30% längre.

/Anton

Kommentera

Jaha...

Ursprungligen postat av akroon Visa inlägg
                    Tycker du har fel när du säger att Predatorn kastar 25-30% längre än JB'n. Jag har en JB, en kompis till mig har en Predator, jag kastar längre än vad han gör. Vi har inte samma spö, men även om vi skulle ha det skulle jag ha väldigt svårt att tro att Predatorn kastar 25-30% längre.

/Anton
                    För mig som fiskar med båda rullarna själv är det väldigt lätt att se skillnaden i kastlängd. Sen kan man nog inte jämföra mellan 2 olika fiskare, det skiljer sig mycket i kastteknik, bromsinställning, vilken lina och hur mycket lina det finns på rullen mm... Som jag kastar och använder mina rullar kommer jag 25-30% längre med Predatorn!!

Kanske är det din polare som inte kan kasta...

Mvh.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B