Ursprungligen postat av Gös Jonas
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Papegoja...
Collapse
X
-
Nej nej KG du har helt missuppfattat det, det är en sak tro en annan sak bevisa.
Om tex Flinus hade sagt att det enda som gäller i det vattnet är papegoja sen kommer Honkamaa och Fiskarn0383 och säger att den färgen suger ju det skall vara skitmört mm.Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-11-07, 01:15.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggNej nej KG du har helt missuppfattat det, det är en sak tro en annan sak bevisa.
Kommentera
-
KG det är en svårknäckt nöt. I det läget hade jag inte börjat tänka på byta färg på betet utan på vattnet. Det man kan göra är att färga vattnet rött (nån typ av färg) sedan skulle jag börja fiska med vita uv beten. Man kan även färga vattnet svart och fiska med självlysande beten.
Kommentera
-
Inte så tokigt, men varken rött eller svart vatten funkar i Mälaren. Däremot är det oslagbart att färga vattnet med vit kalkfärg. Om det sen beror på PH-halten eller vattenfärgen ska jag låta vara osagt, men i såna fall funkar bara gröna beten. Om det inte är fullmåne.
Kommentera
-
Jag fiskar mycket i klara fjäll vatten. (Mycket roligare att ta en liten då!) Då funkar bara bruna nyanser med ett undantag för en liten personlig favorit. Norpan i papegojfärg. Papegoj färg brukar inte funka där uppe men Norpan är så oemotståndlig att gäddorna inte kan tacka nej. Det slutar ofta med ett gäng fina. Men samma sak gäller också med Pig firetiger...Shimano cardiff for pike-ident
Men en Amba predator sitter nog inte fel!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BUCKet of JERKy Visa inläggJag fiskar mycket i klara fjäll vatten. (Mycket roligare att ta en liten då!) Då funkar bara bruna nyanser med ett undantag för en liten personlig favorit. Norpan i papegojfärg. Papegoj färg brukar inte funka där uppe men Norpan är så oemotståndlig att gäddorna inte kan tacka nej. Det slutar ofta med ett gäng fina. Men samma sak gäller också med Pig firetiger...
Kan det inte vara rörelsen/djupet/storleken på betet istället för färgen som får dom att hugga extra mycket på Norpan Papegoj?12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flinus Visa inläggUndrar bara, vad är det som gör denna galna färg-kombo så framgångsrik? Älskar att fiska med den själv och den levererar i alla lägen.
Någon som har en idé?
Färgen Papegoja övertalade jag även Homer LeBlanc och George Young hos Best Tackle Mfg i Michigan att måla Swim Whizz wobblern i någon gång i slutet av förra årtusendet. Sedan dess har Swim Whizz bytt ägare två gånger i USA och Bomber Bait Company har köpts upp av PRADCO (Plastic Research & Development Company) i Arkansas.
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av Old Firehand; 2009-11-17, 16:06.
Kommentera
-
Tack för alla intressanta svar! Tror det finns en mängd faktorer som gör papegojan så framgångsrik. Dock tror jag att "påfågeln" nog skulle kunna funka lika bra!Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 830 visningar
1 gilla