Utmanar "Proffsfiskare" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utmanar "Proffsfiskare"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utmanar "Proffsfiskare"

Hej, jag är så J*vla förbannad på min "hemmasjö" jag har fiskat i den hela mitt liv och anser mig själv vara en relativt duktig fiskare. Men denna sjön, vid Borås. Öresjö. känns helt värdelös. dragit ett par gäddor runt 5kg, men de blir inte större. hittas inte.
    Jag tar med vem som helst och DU bestämmer vart i sjön vi åker och hur vi ska fiska för att få en "storgädda" (minst 7kg). Jag har sjökort.

Känn dig manad

Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

byt sjö?

Kommentera

Har du höt talas om att det tas stor gädda i sjön? Annars skulle jag nog sikta på ett annat vatten.
      ... everything else is baitfish.

Kommentera

har väl tagits några stora, men inga moster, men de måste ju finnas? eller dör dem? svårt att släppa sjön nu, den får inte vinna
        sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Vilken typ av sjö är det? Känner inte till sjön, men typen av sjö är avgörande när man ska lägga upp taktiken!!

Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
            har väl tagits några stora, men inga moster, men de måste ju finnas? eller dör dem? svårt att släppa sjön nu, den får inte vinna
            Gillar din tanke. Kampen mot sjön. Brukar själv känna så efter ett fiskepass när man gått tom.Dom finns där, frågan dock hur mycket tid som är värt att lägga. Första förutsättning för att få en stor gädda är ju att det finns så pass många att man har en realistisk chans att lura någon. Hittade mitt favoritvatten i somras, och djävlar vad det släppte med gäddfiske. Mete, trolling, spinn, hur kul som helst. Å andra sidan vill man ju nu utforska nästa sjö.

Kommentera

Rullknäckarn
              skulle nog kalla sjön en grytsjö, finns dock kanske 2 grynnor där de blir från 13 till 4m på kankse bara en 5m sträcka, sen några fina branter vid båda mynningarna. sedan även en del branter i sjön överlag, de finns "djupa" vassar, likaså grunda vassar. får panik på skiten!

Knocke
              joo de ligger ju något självklart i de du säger. Du får ta med mig till ditt gäddparadis
              sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Ok.. vad finns det för byten för gäddan där?

Mycket eller lite betesfisk? I närheten av betesfisken brukar det alltid finnas gäddor!

Har du testat att flötestrolla?

Jag hade nog satsat på det längst branterna, runt betesfisken och i anslutning till djupvassen...

Skitfiske.

Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
                  Hej, jag är så J*vla förbannad på min "hemmasjö" jag har fiskat i den hela mitt liv och anser mig själv vara en relativt duktig fiskare. Men denna sjön, vid Borås. Öresjö. känns helt värdelös. dragit ett par gäddor runt 5kg, men de blir inte större. hittas inte.
                  Jag tar med vem som helst och DU bestämmer vart i sjön vi åker och hur vi ska fiska för att få en "storgädda" (minst 7kg). Jag har sjökort.

Känn dig manad

Markus
                  Markus Thulin; Jag ser att Öresjön sträcker sig norrut från Sjöbo i söder till Fristad i norr. Du har ju redan fått ett par Gäddor runt 5 kilo! Har du memorerat och noterat Var och När du fångade 5-kilosgäddorna? Det bör även finnas betydligt större Gäddor i samma område. Kanske finns de i närheten och på lite större djup. Det gäller bara att hitta dem och vara ute på sjön när de är på hugget. Ger du upp nu, lär du aldrig hitta de Stora Gäddorna i Öresjön....

På våren i samband med Gäddleken brukar det vara betydligt lättare att lokalisera de stora Gäddorna i samband med leken än under högsommarmånaderna.

Redan vid islossningen bör du vara ute för att se var i Örsjön Gäddorna leker. I samband med islossningen leker de minsta Gäddorna, "isgäddorna". Lite längre fram i månadsskiftet april-maj leker de större Gäddorna, "lövgäddorna". I mitten till slutet av maj leker de riktigt Stora Gäddorna, "blomstergäddorna" och de brukar leka på lite djupare vatten.

Försök att vara ute och fiska så ofta som möjligt den här tiden för att se över vilka områden de Stora Gäddorna leker. De brukar kunna hittas ganska nära lekvikarna eller i branterna utanför.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Rullknäckarn
                    Vi har funnigt i de gäddorna vi har taigt upp att de finns sik och mört i magen, dock svårt att hitta siken, mört finns de gott om. bara att nöta runt stimmen jag ser på ekolodet? Vet även att det finns stor borre i sjön. även ål, finns de flesta fiskar utom gös tror jag..
                    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 790 visningar
                    1 gilla