Köpta spön i Usa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpta spön i Usa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpta spön i Usa?

Hej, har funderat på att köpa mig ett nytt jerkspö och vet itne vad jag ska köpa. jag har tidigare köpt rullar på Ebay och det är mycket billigare. hittar dock inte spön på samma sätt där.
    Är det någon som har tips på sidor där man kan köpa spön utomlands?
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

muskyshop.com är kanon!
    På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
      Hej, har funderat på att köpa mig ett nytt jerkspö och vet itne vad jag ska köpa. jag har tidigare köpt rullar på Ebay och det är mycket billigare. hittar dock inte spön på samma sätt där.
      Säger så här testkasta och köp dina spön i SWEDEN, rullar är en annan sak där vet man normalt vad man får även på postorder.
      Spön ska kännas på/upplevas i handen mycket svårare, för ett spö passar inte alla kanske bara få men de skriver om det!
      Grundtips innan köp se till att du vet med exakthet vad det är du köper dvs med spö ifråga i handen. lycka till
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
        Hej Markus Thulin; Gå du in till Wollmars Sportfiske på Allégatan i Borås med mössan i handen och känn på deras jerkspön! Wollmar Nilsson, en av mina trevligaste kunder och personliga vänner från 1970-talet, sköter inte butiken längre och inte hans efterträdare Peter Hennningsson heller, men jag tror att dagens ägare heter Andersson.

Att som konsument köpa ett eller flera, odelade jerkspön från USA där kartongen är längre än två meter blir i slutändan dyrare än du någonsin vågat drömma om. Går spöt av vid första bottennapp eller i bakluckan på bilen...då blir det ännu dyrare för dig.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Håller med tamtam här, man kan bli väldig missnöjd med spöt om man inte träffar alla rätt.
          Spö MÅSTE kännas/användas för att veta om just spöt du vill ha passar just dig.
          Om du vet exakt vad du är ute efter, då kör på.
          Annars samma spö typ med samma ryggrad och samma aktion kan kännas väldigt annorlunda beroende på just vilken tillverkare som byggt spöt. Glöm inte detta innan du bestämmer dig.

Häls /T

Kommentera

Nuförtiden har vi så bra spön här hemma att det inte känns motiverat att köpa från utlandet. Fraktkostnaden blir också hög, uppåt 100 US$ för ett enda spö, att det knappast lönar sig.

Ta en tur till någon välsorterad butik, ex Lundgrens eller Sporting och känn på spöna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wachtel Visa inlägg
              Nuförtiden har vi så bra spön här hemma att det inte känns motiverat att köpa från utlandet. Fraktkostnaden blir också hög, uppåt 100 US$ för ett enda spö, att det knappast lönar sig.

Ta en tur till någon välsorterad butik, ex Lundgrens eller Sporting och känn på spöna.
              Jag köper en del spön från den stora satan i väst, 100$ frakt vet jag inte vart dem tar, 30-60 dollar brukar det kosta, och då får man i regel stoppa i fler spön i paketet gratis!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 914 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B