Nya och gamla pigen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya och gamla pigen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya och gamla pigen?

Hej!

Hur är den nya pig suspender jämförd med den gamla som odyssey tillverkade?

Är det samma sjunkhastighet respektive gång som den gamla?

jag har bara gamla och därför undrar jag!

Tacksam för svar!
    gillar fluga! Även jerkbeit!

har inte fiskat så mycket med den nyare ännu men har en som jag landat några gäddor på hittils.De nya ser man ju väl att de är gjorda i två delar som sedan limmats ihop.Vet inte om det är ändrat men jag har aldrig sett skarvar så på de äldre ,Inbillade mig sist jag fiskade att den nya inte hade riktigt flippad gång men är inte säkr.kan bero på att det är ownerkrok på den nya och den gammla har jag satt dit gamakatsu på och de är ju lättare så det kan vara det som gör det.Äger 2st av gammla modellen en bloody sucker som jag har fått många och fina gäddor på och en tennesse shad som ännu inte gett mig en fisk fast jag gett den en del tid.De nya är värda att ha i lådan.pigen är helt klart ett grymt bete när man tar hem dem med lite fart nu på hösten.Det bete som gett mig mest fisk den senaste tiden

Kommentera

missade en sak och ja sjunkhastigheten verkar vara densamma om vi pratar om 6tums.7 tums finns av någon anledning inte att köpa på så många ställen så det äger jag inga än men det kommer då jag sett att södershopen har dem hemma och även flytmodellerna

Kommentera

Tja!

Har både gamla och nya grisar (6" susp).

Tycker dom gamla kräver lite mer av mig som fiskare för att inte bara surfa på ytan.

Tror dom nya sjunker lite fortare och med huvudet lite mer före till skillnad från de
        gamla som sjunker lite mer horisontellt.

Nån skillnad i gången har jag inte upplevt och bägge sorterna fångar fisk!

Mvh Robban.

Kommentera

kan nog stämma nu när du säger det att de inte går upp lika lätt.Gör inget om de är uppe och nosar litegrann iofs kan vara ännu mer triggande vissa dagar med.

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
            har inte fiskat så mycket med den nyare ännu men har en som jag landat några gäddor på hittils.De nya ser man ju väl att de är gjorda i två delar som sedan limmats ihop.Vet inte om det är ändrat men jag har aldrig sett skarvar så på de äldre ,Inbillade mig sist jag fiskade att den nya inte hade riktigt flippad gång men är inte säkr.kan bero på att det är ownerkrok på den nya och den gammla har jag satt dit gamakatsu på och de är ju lättare så det kan vara det som gör det.Äger 2st av gammla modellen en bloody sucker som jag har fått många och fina gäddor på och en tennesse shad som ännu inte gett mig en fisk fast jag gett den en del tid.De nya är värda att ha i lådan.pigen är helt klart ett grymt bete när man tar hem dem med lite fart nu på hösten.Det bete som gett mig mest fisk den senaste tiden
            De nya är fortfarande gjutna i ett stycke och inte två delar som limmats ihop.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 846 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B