spöfråga jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spöfråga jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spöfråga jerk

hej sista frågan från mej på ett tag. !

vilket spö är bäst ? argumentera gärna

BFT Jerkspö Stiff 6' -150g

SavageGearButch 6,6'/150g

. linan blir en SpiderwireStealth 137m 0.35mm

rullen en TGC5001

sen va det jerksen med :P , bestämt mej för att köpa busterjerk 2, en "skitmört" och en "firetiger". den tredje är däremot inte bestämt . skulle gärna vilja ha tips om man ska köpa ett top bandit, big bandit , eller ett till buster jerk fast kanske ett 15 cm ist ! :P , svara på tack !

MVH undraren
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

BFT Jerkspö Stiff 6' -150g hade varit mitt val.. Har ingen erfarenhet av de andra spöet, men mitt BFT spö är jag riktigt nöjd med!

Kommentera

Jag skulle välja ett längre spö för att det bli enklare att styra betet, samt vid mothugg. Hör med Renzan om han har kvar det han vill sälja. Det är nog ett bättre val än de du nämde.

Gällande linval: Skippa Spiderwire eftersom det är löst flätat, suger vatten som en svamp och flyter.

Suffix performance lina är jag däremot nöjd med. - Kompakt, rund, suger lite vatten,långhållbarhet,osv.
      Senast ändrad av Kattman; 2009-10-06, 13:52.

Kommentera

Finns många åsikter. Själv tycker jag stiff fungerar bra. Håller. lite kvastskaftigt, men fiskar in tunga beten bra. Lina... Strike Wire Extreme är den lina jag gillat mest faktiskt. Haft den sedan maj och den har fått många fisketimmar. Suger väldigt lite vatten och är mycket jämn i kvaliteten. Ang. Jerkar... Jag fiskar gärna med ganska stora beten, ser egentligen ingen anledning att fiska med buster2 om du har -150g spö. Big bandit, Freestyler, Deviator(den stora flytande) är mina favoriter, men är man grön skulle jag rekommendera ett par vanliga busters och ett par salmo slider 12s. Det kommer man riktigt långt på. Sen när du fått kläm på det måste du skaffa en stor deviator, ett riktigt roligt bete! Är pengarna inte ett problem finns det ju massor med roliga beten från bland annat duktiga betestillverkare här på forumet.
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

tackar för alla tips !
          [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 846 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B