Viktigt jerkrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viktigt jerkrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Viktigt jerkrulle

finns det någon bra jerkrulle som är billig borta i USA ? ps. den ska vara lätt att få tag på
    Tackohej leverpastej :}

Det finns många rullar på den Amerikanska marknaden som funkar för jerkfiske och alla är de billigare än i Sverige. Men du får nog vara lite mer specifik vad du är ute efter. Bra och billigt är ett relativa begrepp, speciellt på ett fiskeforum.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av letsgofishingtoday Visa inlägg
      Det finns många rullar på den Amerikanska marknaden som funkar för jerkfiske och alla är de billigare än i Sverige. Men du får nog vara lite mer specifik vad du är ute efter. Bra och billigt är ett relativa begrepp, speciellt på ett fiskeforum.
      Hur funkar shimano cardiff 401?

Kommentera

Har aldrig fiskat med cardiff rullarna men calcutta ha jag haft innan jag gick över till daiwas multirullar och det var riktigt fina rullar. Något överskattade prismässigt kanske men en riktig slitvarg som aldrig protesterade. Och jag tror inte att cardiffen skiljer sig så mycket mot calcuttan.
        Men 400 storlek är väl lite för stor för att använda för normalt jerkfiske. Borde väl räcka med en 300 size?
        sigpic

Kommentera

Har aldrig fiskat med cardiff rullarna men calcutta ha jag haft innan jag gick över till daiwas multirullar och det var riktigt fina rullar. Något överskattade prismässigt kanske men en riktig slitvarg som aldrig protesterade. Och jag tror inte att cardiffen skiljer sig så mycket mot calcuttan.
          Men 400 storlek är väl lite för stor för att använda för normalt jerkfiske. Borde väl räcka med en 300 size?
          http://www.tacklewarehouse.com/ verkar inte ha så dyra priser å frakten var heller inte så farlig ,där kan man få en cardiff för ca 650kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Jeppe24 Visa inlägg
            http://www.tacklewarehouse.com/ verkar inte ha så dyra priser å frakten var heller inte så farlig ,där kan man få en cardiff för ca 650kr
            Det är ett riktigt juste pris!! Har handlat lite prylar då och då från TW och det är en helt okey e-butik.
            Samtidigt om du inte har bråttom och lägger ned lite tid så kan du säkert hitta en begagnat motsvarande storlek shimano calcutta på ebay till ungefär samma pris. Eller varför inte en daiwa luna rulle? Lite dyrare men också bättre om du frågar mig.
            sigpic

Kommentera

Det är ett riktigt juste pris!! Har handlat lite prylar då och då från TW och det är en helt okey e-butik.
              Samtidigt om du inte har bråttom och lägger ned lite tid så kan du säkert hitta en begagnat motsvarande storlek shimano calcutta på ebay till ungefär samma pris. Eller varför inte en daiwa luna rulle? Lite dyrare men också bättre om du frågar mig.
              hur är dom med betällningar å så TW vad blir frakten ungefär för en rulle ? har en amba tgc 5001c men skulle haft en extra rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Jeppe24 Visa inlägg
                hur är dom med betällningar å så TW vad blir frakten ungefär för en rulle ? har en amba tgc 5001c men skulle haft en extra rulle
                Vad fraktpriser blir beror vad du väljer för fraktalternativ. Ju snabbare det går ju mer kostar det. Men du ska se till att få USPS och inte de andra alternativen som fedex eller USP. De är dyra på internationella frakter. Om du kan få Priority international som är det billigaste fraktsättet där du kan försäkra frakten så hamnar nog fraktkostnaden på 25- 35 dollar. Jag vet inte hur mycket TW tar nu men maila dem och fråga.
                Här kan du se US postal service olika fraktalternativ:

Sen har jag en känsla av att din ABU rulle snart får backa upp shimanorullen istället när du väl börjat fiska med den.
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 783 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B