Höst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höst

Hej.

Hade tänkt att åka ut o fiska idag. Vet inte riktigt om höst fisket har kommit igång än. Så jag undrar vad ni andra säger. Hur ska man fiska ? Några speciella drag ?
    Fiska på grunt vatten ? Snabbt eller långasamt ? Trolling mitt på sjön med wobblers ?

Tack i förhand
    Mannen Myten Fiskarn

De gäddor jag tog förra helgen tog ganska nära land på runt 2-6 meter. Trollade med Röd-Vit rappala Husky i ganska snabb fart.

Vattnet i den sjön var då ca 15 grader.

Kommentera

Även den större gäddan är nog mer benägen att stå grundare nu. Fick själv ett bevis på detta nyligen... Föräldrarna har ett ställe i Sthlms skärg. med brygga nära intill en grundare vassvik(1-2m djup), från denna brygga kan man med rätt vind och ett bra kast nå nästan ända in i viken, eftersom fiske från bryggan minst sagt är lättillgängligt blir det att man vid rätt förutsättningar (vind framför allt) kontenueligt fyrar av ett antal kast in i viken "bara för att kolla läget".
      Från och med några veckor efter lek och över hela sommaren är det alltid kusligt dött i viken på gädda, men nu senast hade vatten tempen sjunkit till runt 14-15gr. Det blev 3 kast och 3 gäddor, 2kg, 3kg och 6,5 kg, även den lite större stod på ca. 1.5m djup....

Kommentera

Hade gäddkalas med ett hyffsat stort skeddrag imorse. Inga jättar, men oväntat bra utdelning kvantitetsmässigt (de större bör ha legat kring 4 kg, nånting. Jag vägde faktiskt aldrig, eftersom det knappast var tal om några nya PB eller så.) Samtliga stod på branten ner mot djupare vatten, på någonstans kring nämnda 1,5 m djup. Körde med ett skeddrag med helt vrickad gång och bara vevade på "mellanfort" längs botten.

Kommentera

Tack

Tack för alla bra svar

Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar