Ursprungligen postat av simon_
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
nybörjar set för ca 1500? (jerkbait)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mp Visa inläggTror du kan komma undan lite billigare än 2000kr för de där grejjerna?
går ej att länka :S men sök stiff jb och ta det för 1999
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simon_ Visa inläggTack för alla svar. tänker satsa 2000kr på ett set nu...
så vilken av dessa ska jag välja?
Rulle:
c4, JB, c3, 5001TGC
Spö:
Bft stiff?
När jag köpte jerkgrejor valde jag TGC före JB eftersom den har knapp på gaveln iställer för en tumtangent som JB har. Men det är ju endast en smaksak.
JB är en rejälare rulle är TGC!
När det gäller spö bör du känna på ett antal spön själv och välja ett som du tycker känns bra, Buster stiff är ett utmärkt spö till en rimlig penning!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simon_ Visa inläggsåg på olssonsfiske stiff+jb för 1999kr..?
går ej att länka :S men sök stiff jb och ta det för 1999
Kommentera
-
Brosan ville börja med jerk och vi satt och letade förbrilt efter ett set som har bra märke, billigt och innehåller allt för att starta. vad vi kom fram till va ABU Ambassadeur Blue Max. för 1000:- får du förljande.
Spö
lågprofilsrulle
Flätad lina
tafs
1x Hi-Lo Jerk
Vi ansåg att detta va "most bang for the bucks". Kan beställas genom deras hemsida eller kan du hämta det i närmaste butik.
Hur funkade setet då?
Vi har varit nere och spinnfiskat nu i 2 veckor i wramsån på vårt gammla vanliga ställen. Vi fick upp kanske 5-6 gäddor allt mellan 20cm till strax under 1kg vilket varit C&R på dem.
Så fisket har helt enkelt varit skit.
Brosan tar sina nya jerkgrejjer, springer ner och börjar testa. 3h senare har han haft 4st gäddor som va minst på 3kg+ varav en vet vi är minst på 5-6kg. alla gäddorna släppte dock.
Nu kan detta kanske ha varit ren tur med, men tilläggas ska att dessa gäddor har vi inte haft hugg på innan och vi har lågt vatten och mellan 2 laxtrappor så de går ingenstans. kort och gott va det helt nya gäddor som vi inte visste fanns här och jerk funkade väldigt väldigt bra och effektivt på dem.
Kan varmt rekommendera setet om man vill testa på jerk och se om detta är fisket för dig innan du slänger ut mer pengar på lite dyrare grejjer.Senast ändrad av Kenjie; 2009-09-02, 09:10.ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD
Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2
Kommentera
-
De finns och köpa, både stela och mjuka tafsar, jag fick rådet att köra med stel tafs då de är enklare att få igång betet av min lokala fiskebutik.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tompa79 Visa inläggBrosan ville börja med jerk och vi satt och letade förbrilt efter ett set som har bra märke, billigt och innehåller allt för att starta. vad vi kom fram till va ABU Ambassadeur Blue Max. för 1000:- får du förljande.
Spö
lågprofilsrulle
Flätad lina
tafs
1x Hi-Lo Jerk
Vi ansåg att detta va "most bang for the bucks". Kan beställas genom deras hemsida eller kan du hämta det i närmaste butik.
Hur funkade setet då?
Vi har varit nere och spinnfiskat nu i 2 veckor i wramsån på vårt gammla vanliga ställen. Vi fick upp kanske 5-6 gäddor allt mellan 20cm till strax under 1kg vilket varit C&R på dem.
Så fisket har helt enkelt varit skit.
Brosan tar sina nya jerkgrejjer, springer ner och börjar testa. 3h senare har han haft 4st gäddor som va minst på 3kg+ varav en vet vi är minst på 5-6kg. alla gäddorna släppte dock.
Nu kan detta kanske ha varit ren tur med, men tilläggas ska att dessa gäddor har vi inte haft hugg på innan och vi har lågt vatten och mellan 2 laxtrappor så de går ingenstans. kort och gott va det helt nya gäddor som vi inte visste fanns här och jerk funkade väldigt väldigt bra och effektivt på dem.
Kan varmt rekommendera setet om man vill testa på jerk och se om detta är fisket för dig innan du slänger ut mer pengar på lite dyrare grejjer.Tackohej leverpastej :}
Kommentera
-
Haha, har problem med att bestämma mig just nu, läser det ena och det andra och är ganska förvirrad
Men pro rocket i 5500 storleken verkar ju vara ganska läcker, Hur stark är den och hur långa kastlängder har den i jämförelse med JB:n? Hur många grams beten kan man kasta?
Och hur är en record?Senast ändrad av simon_; 2009-09-03, 18:39.
Kommentera
-
här har du ett pris värt set http://www.jaktbutik.se/provbutik/in...etaljer&id=429
Jag har detta set själv och är mycket nöjdGilla och följ oss på facebook
www.facebook.com/TeamFishingForFun
Mina PB:n
Gädda 12.70 kg 117 cm
Gös 5.70 kg 80 cm
Abborre 1.32kg 46 cm
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 791 visningar
1 gilla