Buster jerk överskattad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster jerk överskattad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster jerk överskattad?

Min lokala fiskebutik har i runda slängar 20-30 buster jerk's i diverse färger hemma på hyllan, men mkt färre andra beten att välja på. Vilket i sin tur verkar ha smittat av sig på mina fiskepolare som är nyblivna jerkare. Det är så att det äger kanske ca; 9 beten där 7 av dom är buster jerk i olika färger.
    Personligen tkr jag inte att Bustern leverar i samma utsträckning som tex, salmo slider och mantan, som enligt mig är mer lättfiskade jerbaits för nybörjarna. Vad anser ni?
    Är det rätt att fiske affärerna rekomderar buster jerk som första drag? och är den verkligen så bra som många säger?

Jag hojer min röst för Mantan, The pig, salmo slider även top bandit på sommaren!

Ursprungligen postat av mellejr Visa inlägg
    Min lokala fiskebutik har i runda slängar 20-30 buster jerk's i diverse färger hemma på hyllan, men mkt färre andra beten att välja på. Vilket i sin tur verkar ha smittat av sig på mina fiskepolare som är nyblivna jerkare. Det är så att det äger kanske ca; 9 beten där 7 av dom är buster jerk i olika färger.
    Personligen tkr jag inte att Bustern leverar i samma utsträckning som tex, salmo slider och mantan, som enligt mig är mer lättfiskade jerbaits för nybörjarna. Vad anser ni?
    Är det rätt att fiske affärerna rekomderar buster jerk som första drag? och är den verkligen så bra som många säger?

Jag hojer min röst för Mantan, The pig, salmo slider även top bandit på sommaren!
    En Zalt papegoj fiskar ju i från alla jerkbaites på senhösten å tidigvår .
    Ja tycker hela jerkfisket är överdrivet . Hade inte Gäddfeber kommit så hade nog inte det vart så stort . Jerkbait är kul men inte bäst allafall inte på trög stor fisk i skärgården .

/Fredrik

Kommentera

jag håller nog med om att bustern är överskattad men den är ju mer lätt fiskad än salmon (har fiskat jerkbait i snart 3år och har fortfarande problem med salmon)

Kommentera

Ursprungligen postat av wolfirus Visa inlägg
        jag håller nog med om att bustern är överskattad men den är ju mer lätt fiskad än salmon (har fiskat jerkbait i snart 3år och har fortfarande problem med salmon)
        Vilken Salmo?
        Slidern är ju så lättfiskad så den går att jerka med haspel.
        Senast ändrad av EsoxToni; 2009-08-25, 21:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
          Vilken Salmo?
          Slidern är ju så lättfiskad så den går att jerka med haspel.
          Ja, Slidern menar jag så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            En Zalt papegoj fiskar ju i från alla jerkbaites på senhösten å tidigvår .
            Ja tycker hela jerkfisket är överdrivet . Hade inte Gäddfeber kommit så hade nog inte det vart så stort . Jerkbait är kul men inte bäst allafall inte på trög stor fisk i skärgården .

/Fredrik
            Okey, nää det är sant!

Kommentera

Jag är inte heller helt förtjust i Buster Jerk faktiskt. Har bara en, kexchoklad... däremot Big Bandit...gillar jag bättre. Zalt Z är suverän...

Ikväll var vi ut en sväng och testade CWC-beten till tävlingen här men fick inte ett hugg...så bytte kompisen till Zalt och tog en på nästan 8kg och 108cm direkt...haha.

Inget som går att använda i tävlingen men kul med fisk...=)

Kommentera

jerk över huvud taget är överskattat, alla ska köra/köpa det bara för att det har kommit som en bomb till sverige
                [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av rednil Visa inlägg
                  jerk över huvud taget är överskattat, alla ska köra/köpa det bara för att det har kommit som en bomb till sverige
                  Det är väl bra att det finns en kul väg in i fisket för många som kanske inte hade intresserat sig för fiske annars?
                  Alla kan ju inte börja med flugfiske eller trolling...
                  En av de som jerkar idag kan ju bli din nästa fiskekompis om han till slut hittar in på samma fiskenisch som du?

Jag tycker det är kul att det finns en fiskemetod som får den här uppmärksamheten och ändå är lätt att komma in i...

Kommentera

Tycker det börjar bli tvärtom.. Många som kastar skit på det mesta som e i plast och massproducerat..
                    Nästan som om det finns en "jerkelit" som inte kan fiska med nåt som e billigare än300kr+..
                    (Har ni glömt vart ni själva började?)
                    Visst e det trevligt med ett handbyggt bete i sin box men jag tycker det e sällan det funkar bättre!

Sen tycker jag det e helt rätt av handlarna att rekommendera tex BJ till nybörjare, varför inte?
                    Det e lättfiskat och ger fisk!!

Ner med elitismen inom jerkandet och låt alla fiska med det dom vill!!

Skitfiske/Robban.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 777 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B